Inlägg från: Stjärnstopp |Visa alla inlägg
  • Stjärnstopp

Ni som har "smala" bebisar i 6-7 månaders åldern, hur är deras vikt/längd?

Lyssna inte på dem!!!!!
    Jag har en dotter som idag är ett år o väger 7750g och har alltid legat på nedersta kurvan o turerna på B-kliniken har varit många eftersom BVC skickat dit mig.....och där undrar ALLA läkarna vad jag gör där?? Jag har en pigg o alert ettåring som utvecklas som hon ska, tom lite tidigare i utv än andra barn MEN hon är liten och det ska hon vara enligt läkarna! Jag o min sambo är ju inte heller så stora så konstigt vore det ju om hon skulle bli så stor...

Iallfall vid 6 månader vägde hon 5430g var 63,2 lång och hade ett huvudmått på 40,8

Vid födseln vägde hon 3000 o var 49 lång.

Dessa data har de aldrig på B-kliniken varit oroliga över, utan de tycker hon är helt perfekt. Hon är alltid pigg o glad, en annan sak vore det ju om hon var hängig o inte orkade leka eller inte utv som hon skulle.
    SÅ snälla du, att din bebis skulle vara liten kan man ju undra varifrån de får det ifrån??

Min dotter är heller inte speciellt matglad. Har under hela sin uppväxt gått upp sakta i vikt, i början gick hon upp ca 100 gram i veckan och nu ca 60-70 gram i veckan. Men det är normalt för henne och säkerligen är din bebis matvanor o viktuppgång normalt för honom!!!
    Hoppas att du kan slappna av o glädjas åt din fina pojk o inte gå o oroa dig, för BVC är experter på att oroa föräldrar i onödan!!!

Svar på tråden Ni som har "smala" bebisar i 6-7 månaders åldern, hur är deras vikt/längd?