Jag är så rädd för att dö!
Hej Ts,
Jag känner igen mig precis. Tänker mycket på döden och hemska saker som kan hända, har nog alltid gjort det men det blev mycket värre sedan jag fick min dotter. Till slut kände jag att det tog upp allt för mycket av min tid och energi och frågade vår bvc-sköterska vart man kunde vända sig med sin oro. Jag började gråta medan jag pratade och både hon och jag blev rätt ställda. Jag är egentligen en social och positiv person och är expert på att dölja de här känslorna. Hur som helst blev jag hänvisad till vårdcentralens kurator och det var så otroligt skönt att få ur sig det jag tänker. Visst, jag grät en del i början men mest av lättnad. Och precis som tidigare mammor skrivit, det går att få bukt med. Det är JÄTTEVANLIGT och är just tvångstankar som man kan övervinna. Det finns jättebra böcker att läsa om man vill försöka klara det på egen hand men jag tycker absolut att du ska testa att träffa någon proffessionell. KBT är väl främst att rekommendera. Sorry det blev långt, jag skulle kunna skriva hur mycket som helst, men jag lovar att det kan bli mycket bättre.