Jag är så rädd för att dö!
Jag valde att lägga det under depression men jag är inte deprimerad!
Saken är den att jag tänker ofta på döden! Är rädd för att dö, tänker otäcka tankar speciellt på kvällarna när jag ligger och ska sova..
Har tre barn och jag är så rädd för att jag ska bli sjuk eller råka ut för en olycka och lämna mina älskade barn utan mig!! Lämna min man..
Blir tårögd av att skriva det här för det är så känsligt för mig!
Jag är så himla rädd och tänker på det ofta. Jag vet att man inte ska tänka på såna här saker utan leva i nuet och inte oroa sig men tankarna kommer ändå..
Min faster dog 38 år gammal och hennes 2 barn blev utan mamma...
En av min sons gamla dagiskompis mamma dog (hon var nog bara lite över 30) och barnen var 4 och 1 år tror jag.. Det är så tragiskt och jag är rädd för att det ska likadant för mina barn.. Jag vill ju finnas här för dom resten av deras liv ju...
Jag är verkligen livrädd för att bli sjuk och dö eller råka ut för en olycka och dö!!!
Jag försöker att inte tänka på det, att vara glad att jag lever nu och så vidare men jag kan inte rå för att dom där jävla tankarna kommer då och då!
Vad ska jag göra? Jag mår ju inte bra av att gå omkring och oroa mig för döden..
Psykolog skriver säkert nån men känner mig inte så upplagd för att blotta hela min själ för en psykolog.. Jag vet att man inte behöver vara totalt sjuk i huvudet för att behöva prata med en psykolog men jag vill inte.. Dessutom kostar det väl bara massa pengar.. Jag är annars en otroligt öppen människa så skulle jag gå till en psykolog så skulle jag förmodligen öppna mig som en bok och det har jag ingen lust med. Och så skulle jag bara sitta där och gråta när vi pratar om det här!
Är det vanligt att man är rädd så här som jag? Om du är likadan som jag, lyckas du få bort tankarna? Hur isåfall?
Jag vill inte tänka på det här mer men jag har hela mitt liv varit väldigt rädd för döden..
Jag vill leva i nuet, inte oroa mig... men hur ska jag lyckas med det?
Någon som har bra råd att ge?