Min katt verkar inte gilla vår son :(
Hej.
Jag har inga barn men har haft samma problem med min ena katt. Han bajsade i sängen, kissade inne överallt och det var ett elände.. Det tog ca 6 månader innan det upphörde och mina veterinärer säger att det helt enkelt är en protest. Han kan känna sig osäker mot något (eventuellt din son) men jag tycker det låter konstigt, lite beroende på hur gammal din son är.
Om veterinärerna inte kan hjälpa dig är det helt enkelt upp till dig, om du vill ge honom en chans eller ej. En bra sak att göra är att omplacera honom. En bekant till mig hade samma problem och när katten bytte hem blev katten som förbytt. Något har hänt och det är omöjlgt för oss människor att veta.
Jag förstår att det är otroligt jobbigt och det är inte lätt att finna ett nytt hem om du ser det som ett alternativ.
Ett bra tips är att använda sig ut av är Piss Off som hjälpte mig med alla katter jag får hem. Jag arbetar för Katt Kommando Syd. De flesta är otroligt osäkra och gör både det ena och det andra på alla olämpliga ställen.. Men eter att ha sprutat detta medel som du köper i djuraffären slutar de kissa där, mina gjorde det.
Det finns även konstgjorda katt feromoner du kan köpa (nu endast hos veterinär) sprayar du det där han kissar och bajsar är det ovanligt att de gör det där igen.-
En annan metod är att sätta prylar av alla de slag på hans favoritställen som bryter hans vanliga mönster att sätta sig och göra göra sina behov.
Det finns mängder av metoder, men frågan är hur mycket du är beredd att göra. Det kan ta lång tid..
Hoppas det löser sig.