jag har alltid en skål med sallad i kylen som fylls på med jämna mellanrum - på så sätt har jag alltid fräsch sallad klar i kylen så slipper jag det problemet.
Oftast gör jag mat så det räcker flera dagar här hemma. Rester går ju dessutom att göra något annat med också... Köttfärssås behöver inte bli middag 3 dagar i rad - kan ju tex bli köttfärspaj eller makaronilåda av det också...
jag förbereder nästan aldrig maten i förväg - däremot sitter vi o klurar på vad för mat vi ska laga dagen efter o om det är något i planeringen för dagen som gör att vi kanske måste tänka annorlunda, ska vi handla kanske, blir det mat senare osv...
sen då jag har en make som jobbar skift så är jag allti d noga med att alltid ha saker hemma som går att göra middag av på 5 röda sekunder... Har alltid färskvaror som grädde o creme fraiche, pasta, potatis, ris , konservburkar o sånt hemma.. Då är det bara att hacka en lök, öppna en burk tomatkross, krydda, koka pasta o sen är middagen klar...
o så tror jag på enkelhet!!!
Man måste inte göra värsta middagen varje dag..... det duger utmärkt med stekt potatis o varmkorv i micron till middag vissa dagar!