• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Köper du begagnade kläder och skor?
  • pissypopi

Man ska inte låta barnen använda begagnade skor. Om tidigare ägare av skon har nått "gångfel" så kan även barn nr2 få samma gångfel..

Man måste ju få chansen att gå in sina egna skor, efter sina fötter..

*~~*~~*~~*~~*~~*~~*
  • SandvikenMamma

Jag brukar inte köpa begagnade skor, eftersom de redan är formade efter någons fötter och då kanske de inte sitter bra på mina. Men kläder köper jag begagnat, till mig och dottern.

• Pellerbom

Kläder - ja, särskilt nu i början när hon inte kan ha samma kläder särskilt länge och mammakläder köpte jag nästan bara begagnade.
    Skor använder hon inte än, men det känns viktigt att hon får nytt där, just för risken för att de ska vara alltför formade av den förra ägaren.

• Teskedsmamman

När de kommer upp i större storlekar så köper jag inte ebgagnade skor, lillkillen har däremot fått begagnade skor för i hans storlek går inte de flesta, inte så vanligt med barn med stlk 17 som går

Däremot så köper jag nästan bara begagnade kläder! Varför slänga ut onödigt med pengar bara för att de ska ha nytt?! De pengarna som jag sparar in på killarnas kläder går in på deras konto istället.

Jag har handlat på Tradera i 2 år och har fortfarande varken blivit av med paket eller fått äckliga kläder, allt har varit fräscht och snyggt.

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Skrot i magen (v.11) BF - 070724
  • eisa

Ja, bara för att jag inte har råd med nya, eller för att det är en kick att hitta billiga.

• piixelslyna

Nej, jag tycker att det är småäckligt. Ska det vara begagnat vill jag veta och känna personen som haft kläderna innan.

Skor skulle jag aldrig köpa begagnat.

• Fidelis ad urnam

Jag tycker det är rent ut sagt äckligt med begagnade kläder och skor.

• Anne M

Nej, jag tycker att det är "äckligt".

• marremus

Ja! Jag o min sambo har köpt jeans, mamma kläder till mig, kläder till kommande bebisen... helt okej att köpa begagnat, på tradera kan man man ju även hitta mycket nytt till begagnat-priser...

• CosmicCat

Köper begagnade kläder men inte skor... Äckligt förstår jag faktiskt inte eftersom kläderna man köper "nya" oftast är provade av ett antal personer... dvs kanske lika använda som begagnade men däremot inte tvättade. Jag tvättar alltid begagnade kläder innan de börjar användas.

Svar på tråden Köper du begagnade kläder och skor?