• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Köper du begagnade kläder och skor?
  • Avelyn

Jag köper begagnat delvis för ekonomins skull ( till både barnen och mig själv ) och delvis för att jag tycker det är kul med begagnade kläder. Det är roligare att köpa en tröja på tradera som inte alla har, än att köpa en som alla på dotterns dagisavdelning har. Om någon tittar på mina barn eller mig tror jag heller inte att de kan avgöra om jag köpt nytt eller beg. Jag köper lite nytt med, främst underkläder, strumpor och skor. Jag köper endast begagnade kläder i bra skick. Det är en hobby för mig att köpa begagnat. Det är en sport att sitta och buda på tradera eller att gå på loppis och slåss om de bästa plaggen. Jag blir så glad när jag gör ett bra fynd.

• izadora

Nej inget begagnat för min del. Har skitsvårt med saker som jag inte vet vem som har haft, sen om det är kläder eller prylar spelar ingen roll. Har även svårt med saker från folk jag känner.

• CrazyOne

Nej, det är ofräscht och rent ut sagt äckligt med begagnat

• Lindblomman

Jag köper begagnade kläder som ser och känns fräscha ut och tvättar dem innan jag använder dem. Skor däremot köper jag inte, det känns rätt äckligt.

• Ejnie

Det saknas ju lite alterantiv - själv _köper_ jag inte begagnade kläder men har turen att ha fått ärva högvis till mina barn. En del av dessa har gått i arv i flera led så att vi inte känner alla som haft dem. En del av detta rensas ut men det är beroende på vår smak och plaggets grad av förslitning, inte vem som har haft det... Det som inte vi behåller skickas till Myrorna så att någon annan ska kunna få nytta av det. Jag skulle ALDRIG slänga hela rena kläder!

Ps. och vi har definitivt råd att köpa nytt till barnen men anser det vara slöseri om vi fått bra fina snygga begagnade grejer.

• Fidelis ad urnam

Jag skänker aldrig bort mina kläder, slänger dem när jag inte längre vill ha dem.

• Ejnie

"Jag skänker aldrig bort mina kläder, slänger dem när jag inte längre vill ha dem."

Varför i hela friden då??

• Fidelis ad urnam

Ejnie:
    Jag har varken ork eller lust att samla ihop kläderna och slänga dem i lådor mm mm.
    Sedan har man hört mycket tvivelaktiga saker om företagen som äger "klädskänkarlådorna" så därför slänger jag dem hellre.
    Men å andra sidan använder jag mina kläder i etapper, först till vardag då de är snygga, sedan som renoveringskläder, hårfärgningskläder, träningskläder osv när de är fula.
    Så när jag är färdig med mina kläder betvivlar jag att någon skulle vilja ha dem på sig

• G P

För att den här omröstningen ska bli riktigt relevant med tanke på vilken tråd den härstammar från bör det skiljas på om man köper barn- och vuxenkläder.

Fö röstade jag på första alternativet.

Svar på tråden Köper du begagnade kläder och skor?