Köper du begagnade kläder och skor?
Vill du också gärna göra omröstningar men har inte PLUS-tjänsten?
Inga problem, jag gör dem åt dig!
Kolla in min tråd: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m14528225.html
...:: GOTT NYTT ÅR! ::...
Vill du också gärna göra omröstningar men har inte PLUS-tjänsten?
Inga problem, jag gör dem åt dig!
Kolla in min tråd: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m14528225.html
...:: GOTT NYTT ÅR! ::...
röstade inte men jag köper nytt eller så får barnen ärva av sina kusiner...köper inte beg då jag lika gärna kan köpa nytt på rea osv..
Jag har köpt ganska mycket kläder begagnat. Men bara om det är fräscht. Bara man tvättar det så tycker jag inte att det är någon fara. I höstas köpte jag en riktigt bra vinteroverall av bra märke för 60 kronor på en bytardag.
Nej! Köper inget begagnat!
Mamsie: Kolla tråden www.familjeliv.se/Forum-5-172/m15656888.html
Nej, köper aldrig begagnat. När det gäller kläder, för att inte tala om skor så tycker jag det är väldigt ofräscht och ja, rent av äckligt, med begagnat. Det är väldigt få grejer jag skulle kunna tänka mig att köpa som begagnat, en väska hade väl gått bra även om det tar emot lite.
Nä, inget begagnat här heller...
Köper inte begagnat, men jag ärver fortfarande min storasyster och det är väldigt bra tycker jag.
Sonen har också fått begagnat, ärvt från kusinerna.
Men givetvis köper vi en hel del nytt också.
Skor köps nya då det inte är så bra att ha någon annans då varje fot har sin egen form. Har bara tagit emot skor om de tex bara är använda ett par ggr så att det inte syns på dem ens.
Röstade inte. Köper inte begagnat, men å andra sidan inte nytt heller. Tonåringarna köper själv för sitt studiebidrag, och de yngre ärver från storasyskon och kusiner. Lite nytt brukar de alltid få i julklapp och födelsedagspresent. Fast det händer att jag köper nya gympaskor åt dem på rea.
Brukar inte handla kläder åt mig - jag har så jag klarar mig!
Tack för länken!
jag skulle vilja svara mittemellan de tva forsta svaren. Jag har rad med nytt, men vill inte lagga pengar pa nytt nar begagnat kan vara lika bra!
Men jag koper inte skor begagnat, pga att min farmor, som ar sjukgymnast, varnade mig for det som yngre.
Jag köper kläder begagnat som är svårt att få tag i eller är för dyra nya
Kan tänka mig second hand-kläder för att det är kul/snyggt etc.
Jag gör som mimmi06, köper begagnat som är svårt att få tag på eller för dyrt att köpa nytt.
Handlar främst till barnen, har fyndat massor utan att kostat ens i närheten av vad det skulle göra i nypris, i barnens garderober trängs Armani, Burrberry, Ralp Lauren och Cookie Monsterkläder (sesame street) samt Harley Davidson mm!!! SÅ himla kul att köpa snygga kläder som inte ALLA andra har.... Dottern min har en SÅÅÅ grymt snygg Armanikostym, jacka med kjol, sprillans ny med lappar kvar, något för stor än så länge.. men vaddå, de växer så fort! Å den gav jag 500:- för.