• tvåbarnsmimmi

vad är EGENTID....????

Hejsan alla här inne....!!!

Nu är det så att jag och min man är väldigt olika och tycker att ordet EGENTID betyder olika också.

Vi skulle bli glada om DU/NI vill skriva vad egentid betyder för dig..??
    Vad gör du på din egentid och vad gör din kille/man/sambo på sin egentid...????

Tycker att detta är en disskution som aldrig tar slut...

För mig kan egentid vara vad som helst som man bestämmer sig för att göra på egen hand. Gå ut och shoppa eller gå och träna. Eller bara få sitta på toa i 5 min i fred...

Hoppas att ni svarar på detta så att jag och maken kan få en blick på hur ni förvarar er egentid.

• Svar på tråden vad är EGENTID....????
  • HaJoMi

Toalettbesök vill jag inte räkna in även om det är sådant jag uppskattar att göra ensam

Egentid för mig är:
    En promenad
    Läsa en bok
    Datortid
    Shoppa mm

Dock är det inte egentid att mathandla eller laga middag eller så eftersom det tillhör vardagssysslorna

• HaJoMi

Maken använder sin egentid till hans älskade datorspel WoW

• L E A

Jag är benägen att hålla med dig TS om vad egentid är ...

helt enkelt ALLT som jag gör ensam och FÖR/åt mig själv / min egen skull  .... att gå till nagelteknologen/frisören/träna/ligga i sängen o läsa bok/fika me vän/shoppa/träna/hälsa på mamma/

Linnéa - Eva - Alicia
  • L E A

vad min sambo gör på sin egen tid är upp till honom  .....

Linnéa - Eva - Alicia
  • Ickan

Som LEA säger... och för mig är det också att renovera på huset, inte bara åt mig själv men det är min hobby.

• VinTiff

HaJoMi

Här finns det en till man som har sin egen tid med sin älskare wow :) Själv åker jag helst iväg å leker med mina vänner, fikar eller bara sitter och dricker kaffe hela kvällarna :) Om jag inte tar mig egen tid på dagarna så har vi ju det varje kväll efter kl 18.30. Vid datorn kan jag sitta vid när som helst, varje morgon med två koppar kaffe är rutin :) Ts Vad anser ni är egen tid då???

Är sex snuskigt? Bara om det görs bra.
  • lollajapp

Jag sover på min egentid. Hinner inte göra så mycket annat.

• Trikarn

som lollajapp...

men skulle vilja, fixa fötterna, klipp amig, skaffa lite najsiga naglar, shoppa kläder, gå på bio, etc etc

• piffochpuff

Egen tid är tid där jag får göra vad jag vill för min egen skull: sova, läsa i fred, träna, hälsa på en kompis, gå på stan osv osv...

När det var som mest intensivt tyckte jag nog 5 min själv på toa var riktig kavlitetstid, men nu har jag nog lite högre krav på min egen-tid ...

Min mans egentid ägnas åt ung samma saker som min.

• L E A

jag kan ju säga att jag hade inte så mycket egentid förrän nu i princip, mina barn är ju stora nu så jag kan lämna dem ett par timmar själva o då går det betydligt lättare att ta/ha egentid ... så ni som har egentid med småbarn - se er som lyxigt bortskämda Skrattande hejar på er alla

Linnéa - Eva - Alicia
Svar på tråden vad är EGENTID....????