• tvåbarnsmimmi

vad är EGENTID....????

Hejsan alla här inne....!!!

Nu är det så att jag och min man är väldigt olika och tycker att ordet EGENTID betyder olika också.

Vi skulle bli glada om DU/NI vill skriva vad egentid betyder för dig..??
    Vad gör du på din egentid och vad gör din kille/man/sambo på sin egentid...????

Tycker att detta är en disskution som aldrig tar slut...

För mig kan egentid vara vad som helst som man bestämmer sig för att göra på egen hand. Gå ut och shoppa eller gå och träna. Eller bara få sitta på toa i 5 min i fred...

Hoppas att ni svarar på detta så att jag och maken kan få en blick på hur ni förvarar er egentid.

• Svar på tråden vad är EGENTID....????
  • digimax

För mej är det något bara för mej:
    Gott bad i lugn o ro
    Fika med nån jag tycker om
    sitta i lugn o ro o kika på datan,läsa runt utan att bli störd.
    Sambon spelar WoW eller poker på sin tid.

• piffochpuff

LEA: HÅller med dig, vad min man gör på sin egentid är upp till honom. Har en kompis som blir skitirriterad på sin man för att han spelar data-spel på sin egentid - men var o en blir salig på sitt sätt ...

• Jujja

Att få ta en kopp kaffe o sätta sig vid datorn i lugn o ro, heeelt underbart.

Ta en långpromenad m hunden.

Åka ner på stan en stund o ta en fika med en go vän.

LYX för mig

Min sambo gillar att  spela badminton / bowling m en kompis,  gå ut i skogen o lägga spår m vovven...

• annikaloppan

För mig är egentid när jag kan slappna av utan att tänka på vad sonen gör. Sen vad jag gör spelar ingen roll.

♥ William 20051015 ♥
  • Majsan70

När jag tar EGENTID så går jag o solar eller sover ett par timmar eller gör nåt annat där jag inte vill bli "störd" av barnen. Det innebär att sambon har allt ansvar för ett litet tag.

Samma gäller för sambon, bara att han gärna åker o golfar ett par timmar.

Sen har vi emellanåt egentid tillsammans med vaarndra o då är barnen hos nån annan. Den egentiden kan innebära vad som helst, men tanken är total avslappning.

• Åsa Ystad

Egentid för mig är tid när jag inte behöver ta ansvar för någon annan än mig själv, t ex ett bad i badkaret UTAN barn och badankor eller bussresan till jobbet då jag läser, lyssnar på musik eller bara tittar ut genom fönstret.

• Veladis

Egentid är tid som jag själv förfogar över och då jag själv bestämmer vad jag ska göra. Inga barn i närheten som behöver mig, och helst ingen sambo heller... Kan vara skogspromenad, en tur på stan, ett bad, en stund med en god bok. Efter jul ska jag börja träna lite också...

Jag har två barn, en treåring och en sjumånaders...

• Man80

Jag hörde en sak som jag är helt övertygad om skapar stress och det är just jakten på egentid. Alla tar för givet att egentid är tid med sig själv men är detta egentid?

Jag tänker som så här numera att egentid för mig är tid med familjen, då slipper jag den stress man själv bygger upp på att skapa egentid samt att jag är mer avslappnad när jag är med familjen.

• Veladis

Jag känner ingen stress över egentid. jag är medveten om att det är en bristvara under småbarnsåren, och då jag insett det försöker jag verkligen koppla av de få stunder jag är för mig själv. T ex vid något så enkelt som ett toalettbesök...

Svar på tråden vad är EGENTID....????