• kolibri

Gröt frågor...?!

Vi gör också egen gröt, använder mest havrekli som det är nästan lika mycket järn i som den järnberikade färdiggröten. Kli är mindre grynigt så man behöver inte mixa. Har även mixat havregryn som lindyhoppa. Brukar riva i ett äpple som får koka med, eller ta i lite banan. Har även en klick hemmagjord aprikospuré som ju är osötad och ger extra järn. Färdig puré går så klart också bra.

lindyhoppa: går det att bara ta i hirsflingor eller bör de koka något innan eller beredas på något vis innan man har i dem med de andra grynen?

• kolibri

Jo, jag vet att man ska vara försiktig med för mycket fibrer. Men tror du att det kan vara någon fara så länge han inte reagerar på något vis alls? det jag läst är att man ska vara försiktig med fibrerna så att de inte får för mycket fart på magen och att maten passerar för snabbt genom tarmarna, men Albin har väldigt bra ordning på magen, varken för hård eller lös och inget ont. Tänker att om magen spökar är det bra att byta gröt.

Ursäkta TS att jag stulit tråden lite, men det hjälper dig kanske också lite?

Svar på tråden Gröt frågor...?!