• extremlängtan

    Inneord

    det finns vissa ord som är väldigt inne och som man antingen kommer på sig själv med att använda ofta eller som man irriterar sig på eller på ett annat sätt lagt märke till. vilka är dessa?

    I-landsproblem, sant uttryck men väldigt inne på ett jobbigt sätt
    typ, onödigt men oj vad mkt jag använder det

  • Svar på tråden Inneord
  • Dino78

    Jag avskyr slang och försöker undvika det i den mån det går. Men ibland ommer jag på mig själv med värsta orden.
    Just nu kan jag inte komma på nåt alls bara för det!
    Men jag har en viss förmåga att hitta på mina egna uttryck...vilket är rätt irriterande
    Och så har jag en förkärlek till att uttala ord annorlunda ibland. Som assistans - det ska uttalas franskt, bara för att irritera min bror (vissa grjer växer man aldrig ifrån, hehe)

  • Ung kvinna

    FETT (fettjobbigt och fett dyrt och fett fett fett ....)USCH!

  • Lilja84

    men orka , typ , eller huurrr (så utdraget), softa ,å så gör jag om många ord till engelska tex .. Kan du go and get the läsk är du snäll ..

  • Fluortanten

    Verkar vara inne att säga "Men grejen är....osv"
    Det tycker jag är irriterande & säger det aldrig själv. Isf "Saken är den"


    "Typ" och "Liksom" används oxå flitigt.

  • Bebisens mamma

    Nu ska man definitivt ha koll på modeordet "bling-bling", för er som pratar med tonåringar.;)

  • Tildus

    Fy fan=fytt i fan
    bajsat=kakkat
    tyar=orkar
    uttrycket; trött som ett helt ålderdomshem

    ÄÄhh, kkommer kanske på mer sen...

  • snutti

    é 'ru mé?

    rå-bra rå-cool rå-läcker.......

    bling-bling, vad är det???

  • felicia6

    snutti,bling bling är typ guldsmycken.. rika hip-hopare har massa bling bling på sig ofta i sina musikvideos.. hängeru me? ;)

  • Tina2

    Bling-bling är extremt dyra prylar, t ex bilar, märkeskläder och kanske framför allt smycken (gärna glitter och äkta diamanter). Allt för att markera status. Tror att uttrycket kommer från hip-hop-kretsar.

    Men grejen är den att jag undrar om inte uttrycket kan vara olika laddat bland olika ungdomar. Både syfta på det positiva och trendiga i statussymbolerna och användas i betydelsen "överdrivet, smaklöst, kitschigt". Nån som har koll?

Svar på tråden Inneord