• Anonym (M)

Vill INTE gå på Bröllop-Bordsplacering HJÄLP!

Jag behöver hjälp att tänka positivt inför ett bröllop jag ska på...
    Känner INGEN, och är totalt osugen på att gå.. Bland de männsikor jag vet ska gå känner jag mig "utanför"
    (men jag måste för min sambos skull)

Fick reda på Bordspalceringen, å det känns INTE bättre, jag ska sitta med äldre, tysta och utländska...

Är det bara att bita ihop? Jag vill så gärna känna att det ska bli kul, inte gruva mig så här

• Svar på tråden Vill INTE gå på Bröllop-Bordsplacering HJÄLP!
  • mammutten81

Men förstår inte varför folk inte kan tänka lite med hjärna och på sina gäster på bröllopp, förhoppningsvis sitter du med folk som inte heller känner någon så kommer alla prata med alla.

Är det så falrigt om ett par sitter ihop? Speciellt om den ena inte känner någon.

Får nog bita ihop om ni verkligen ska gå.

• NenniePennie

jag förstår din nervositet. Jag tror det kommer kännas bättre efteråt och du kommer nog vara stolt över dig som "vågade" trots allt. njut av nya bekantskaper

• Anonym (M)

Jag va på ett bröllop för 3 veckor sedan, där satt man med nån man kände OCH med andra, blandat lixom. Det va hur trevligt som helst..

Jag förstår inte heller varför de gör såhär, VARFÖR ska man på en fest "lära känna nya människor". Istället för att BÅDE lära känna OCH umgås med de man känner...

Ja d blir nog bara att bita ihop...
    Känns som att jag vill ringa barnvakten å boka av..

• Anonym (M)

NenniePennie: Sant, det kommer nog kännas bättre efteråt
    Jag har absolut inge problem med att lära känna nya, men det gör jag i mitt jobb..

Men det känns tråkigt.. Eftersom jag å sambon inte gjort nåt tillsammans på läänge, å det skulle vara kul å skratta lite tillsammans, och med andra då oxå..
    HAN känner de flesta som ska gå på bröllopet..

• ming

Jag vet inte hur jag skulle gjort om jag var du ts, men jag kan ju berätta att i våras var jag och min sambo på en arbetkamrats (till mig) bröllop. Det var bara jag och en annan tjej från jobbet som var bjudna, så jag kände ju ingen annan. Jag trodde ju till 200% att vi skulle sitta bredvid varandra, det fanns liksom inte i min värld att man kunde vara så taskig att dela upp oss. Men då hade de minsann satt oss på typ helt skilda delar, och jag hade urtråkigt. Så FÅR man inte göra tycker jag! Skrikandes

Kossan af Svammel
  • Pannkakan

Kanske känns knepigt, men varför inte lite snällt fråga om du kan få sitta, om inte tillsammans med, så väldigt nära din sambo då du inte känner någon och det känns lite "läskigt". Om det inte är allt för stor olägenhet för paret ska det nog gå bra. Men att framföra ett önskemål/fråga skadar ju ingen.

Fattar inte heller det där med att placera en som inte känner någon annat än tillsammans eller nära sin sambo.

.: The hardest thing in this world is to live in it. :.
  • Jessica24

Jag vet precis hur det känns. I och för sig så kände jag mig inte utanför på något sätt, men jag hade aldrig träffat brudparet eller deras familj och övriga vänner.

Jag och min, numera make, blev bjudan på bröllopsfest för ca 6 år sedan och jag kände i stort sätt ingen där och självklart var det bordsplacering.
    Jag hamnade bredvid brudens morbror och några andra släktingar till dom.
    Var jättenervös, men dom var väldigt trevliga och kvällen blev väldigt lyckad.

Det bästa är att försöka se det från den positiva sidan och göra det bästa av situationen.
    Tänk på den goda maten, att få träffa lite nya människor och framför allt att få gå på bröllop.

Din sambo kan du träffa då middagen är över och då det är dans och "mingel". Det handlar bara om någon timme då man är bordsplacerad.

Hopaps att ni får det trevligt på bröllopet!

• Anonym (M)

ming:
    shit va tråkigt.. D ä det jag är rädd för, att sitta "ensam" och ha tråkigt i flera timmar
    Typ sitta å "låtsasflina" för att min sambo ska tro att jag har det lite trevligt iaf..

Jag KAN bara inte strunta i å gå heller... min sambo skulle bli tokbesviken på mig..
    VARFÖR gör de såhär? Jag va ju redan nervös för å gå, å så placerar de mig i "ett hörn" (taskigt!!)

• Anonym (M)

Jessica24:
    Tack för de orden! Sant, det är ju kul å va på vigsel å mat ä ju gott!

• Anonym (M)

Jag är nervös för det här me å prata engelska en hel kväll oxå.. men jag måste väl..

Svar på tråden Vill INTE gå på Bröllop-Bordsplacering HJÄLP!