• Anonym (M)

Vill INTE gå på Bröllop-Bordsplacering HJÄLP!

Jag behöver hjälp att tänka positivt inför ett bröllop jag ska på...
    Känner INGEN, och är totalt osugen på att gå.. Bland de männsikor jag vet ska gå känner jag mig "utanför"
    (men jag måste för min sambos skull)

Fick reda på Bordspalceringen, å det känns INTE bättre, jag ska sitta med äldre, tysta och utländska...

Är det bara att bita ihop? Jag vill så gärna känna att det ska bli kul, inte gruva mig så här

• Svar på tråden Vill INTE gå på Bröllop-Bordsplacering HJÄLP!
  • Juppepuppe

Som någon sa innan: Det värsta som kan hända är att du får ett par tråkiga timmar. Samtidigt hedrar du brudparet med din närvaro.

• RiaRa

Hoppas du finner lite nya vänner. Samt får jättetrevligt.

Själv var jag på bröllop en gång i småland. Kände endast brudparet samt min (då) fästman.
    Vi var förlovade men ändå delades vi och han hamnade i ena änden jag i andra. Han hade jättekul hörde jag. Min "bordskavaljer" dök upp jättesent, bakfull och stinkandes av gammal fylla. Han hälsande knappt på mig och satte sedan igång att prata gamla minnen, samt arbetsbördan (de var alla bönder från trakten) på den allra bredaste småländska.
    Jo tjena. Gissa om jag inte fattade vad de sa eller om vad de pratade..
    Efter den lååånga middagen blev det dans. Min fästman dansade med sin bordsdam, min kavaljer försvann snabbt som en avlöning och där stod jag och glodde.

Tänk på mig och jag gissar att du inte kan få det värre.

• Alderia

TS: Man gör ju sitt bästa när man stöter på medsyrror i nöd!

• Anonym

Sabre135

Jamen JUST därför kan man ju då skippa hela bordsplaceringen. Brudparet får mindre jobb med att försöka få det att gå ihop och gästerna får sitta bredvid vem de vill och ha en ROLIG kväll framför en krystad! Jag hatar bordsplaceringar. Sitta bredvid nån som brudparet ansett att man skulle gå bra ihop med och fejkle hela kvällen. Nej usch.

• LaFontaine

Jag ringer alltid och påtalar att jag måste sitta bredvid min sambo vid olika middagar, kan inte värden se till att det fungerar avstår jag helt enkelt. Anledningen är att jag lidit av ätstörningar och vågar inte äta om inte min sambo är med. Jag mår otroligt dåligt av att ens ha mat framför mig om jag inte har min sambo, som är min stora trygghet bredivd mig. En gång satt vi inte bredvid varandra. Då tillbringade jag större delen av middagen på toaletten, gråtandes.

Någonstans måste man också få tänka på sig själv och hur man själv mår. Den värden som inte kan acceptera min sjukdom och dess följder, bemödar jag mig inte att besöka.

• Alderia

Anonym (inl 34): Men om brudparet valt placering så finns det alltid en anledning till detta. Oftast vill man att festen inte ska bli "delad i två" - hans gäster på ena sidan och hennes på den andra. Ett bröllop förenar ju fler än bara de nygifta...

Dessutom underlättar placering faktiskt för vissa som inte känner någon. För hur kul är det att komma ensam till en fest och hamna utanför redan från start eftersom alla sitter med sina bästisar och bara pratar med dem? Bordsplacering ger alla samma start. Vid andra tillställningar kan värd/värdinna ta hand om ensamma gäster, men det är väldigt svårt vid just bröllopsfester, även om brudparet har ett ställföreträdande värdpar.

Jag har varit med om både bra och dåliga bordsplaceringar, men det hör till. Och när det stämmer bra med bordsgrannarna är det skitkul! Varför vara rädd för att kanske träffa nya roliga människor?

Och man behöver inte fejka leenden hela kvällen.

• skorpionen80

Anonym 34
    Precis! Sedan så minglar man ju ändå med alla och fastnar lite extra med de man tycker är trevligt =)

Har varit på en del bröllop, men inte ett enda med bordsplacering! Lyckliga mig =)

• Nallemajatjejen

Jag tycker du (eller din sambo) ska prata med brudparet.
    Som brudpar vill man ju att alla ska trivas på bröllopet så säg att du gärna vill sitta tillsammans med din sambo.

• Anonym

Jag är definitivt inte rädd för att träffa nya människor. Jobbar med människor och träffar nya varje dag som jag skapar en kontakt med i mitt yrke.

Men

Jag går inte på bröllop för att träffa nya vänner. Jag skulle hellre gå dit för att fira brudparet och ha trevligt än att sitta tillsammans med främlingar och se min bästa kompis i bordet bredvid ha lika tråkigt.

Jag hatar alla tillställningar där man förväntas "lära känna nya människor" på ett krystat och tillgjort sätt.

• mammapåheltid

enligt gammla traditioner så får man inte dela på förlovade och nyblivna par utan det e bara gifta par som man får dela på........ Men det funkar kanske inte så längre?????

Svar på tråden Vill INTE gå på Bröllop-Bordsplacering HJÄLP!