• Månljus

Vi i vecka 33..

Tänkte bara höra hur det går för Er som ska ha bebis i slutet av februari..

• Svar på tråden Vi i vecka 33..
  • Mandy79

bara bra, börjar känna mig stor nu, men mår annars toppen måste jag erkänna. Sover hur mycket som helst och alla kläder är för små

• Nynne

Ungefär samma här, jag är tjock, börjar få svullna fötter på kvällarna och idag har jag lipat första gången för i stort sett ingenting.. :/

• Smilla 78

Har för j*vliga foglossningar, behöver inte ens röra mig. Rör jag mig så gör det ordentligt ont, har beställt ett bäckenbälte som jag längtar efter. Peppar mig själv med att det är övergående, det är inte lång kvar

Vi får en kille 21 februari
  • Månljus

Men det börjar närma sig =)

• yuzz

Här e det tungt, och jag har halsbränna. Det går absolut inte att lägga sig ner efter man har ätit. Foglossning har jag oxå fast den är inte så jätte farlig längre konstigt nog.

Jag vet att man inte ska jämföra för att man alla är olika, men hur mycke har ni gått upp?

Jag har gått upp 10 kg.

• För blinda själar är alla katter

Halsbränna lite från och till men svullnade som jag haft i kroppen de senaste 3 månaderna känns nästan som om den börjat lägga sig...
    Däremot känns det "tungt" man är ju inte direkt smidig längre
    och efter en arbetsdag är jag totalt slutkörd och har värk i hela kroppen.

Jag har gått upp 11 kg, det mesta sitter på magen, men nu sista 3 veckorna har jag varit sugen på så mkt onyttigt så det kommer väl synas på resten av kroppen snart också....blää

• Hope 1975

Vår bebis skall komma den 24 februari och det känns som att det inte är så långt kvar nu, vilket är tur, eftersom det börjar kännas väldigt tungt emellan åt. Imorgon skall min jätte mage mätas igen, följer jag min kurva så slutar den på 44 cm i vecka 40, en riktig baddare!!

Yuzz
    Jag har säkert gått upp 15 kg vilket för mig är ganska naturligt, är byggd på det viset kan man säga. Mitt sug på saker är inte godis eller choklad så det har inget med vad jag äter att göra. Kommer få kämpa för att komma ner till min normalvikt igen efter detta, tyvärr ramlade bara 10 kg av förra graviditeten, och jag tror inte det blir mer gratis minus nu!!!

Kul att läsa att andra också har problem med halsbränna och foglossning, det finns ingen ände,,,,

Har inte alls vart så gråtmild den här gången, snarare arg och trött, tror jag...

Har ni börjat räkna ner?

• Diana P

Hej!här e en som mår riktigt bra!!GladTyvärr e man ju lite otymplig och det kan kännas trist att behöva säga nej när min son vill bli buren eller sitta på magen och sånt (han e 1,5 år).Jag hade en underbar graviditet förra gången också men gick upp 30kg (som rasade av fort).Denna gången är det bara 12 kg än så länge!

• cokie

Jag mår hur bra som helst   men jag tror att jag har börjat fått förvärkar.. det känns som kraftig mensvärk i nedre delen av magen, det försvinner när jag duschar. Är det någon mer som har så?

Kommer man ha förvärkar ändra fram till förlossningen nu? Jag känner av det flera gånger per dag..

Börjar ni bli oroliga för förlossningen än?

Imorgon ska jag iväg och handla lite kläder och sånt till "plutten", är ni färdiga?

Ska bli mamma den 25/2!
  • lindalu78

Halsbränna och foglossning till och från, sover oftast bra. Börjar bli lite spänd inför förlossningen.

Känner av en del sammandragningar, men inga smärtor som tur e.

gått upp ca 10 kg än så länge.

Svar på tråden Vi i vecka 33..