• Månljus

Vi i vecka 33..

Tänkte bara höra hur det går för Er som ska ha bebis i slutet av februari..

• Svar på tråden Vi i vecka 33..
  • Pingla

Vår lilla hickar mycket, oftast flera gånger om dagen. Dricker väl mycket fostervatten antar jag.

• Hope 1975

Har inte känt en enda liten hick. Bebbe har en konstig vana att lägga en av fötterna att vila på någon del av mig till vänster och det rikigt skaver!!!!

Min bebbe ligger jättelångt upp, och sparkar i revbenen känns det som.

Är det någon som har en utpluppad navel???

jag är jätterädd att min skall spricka..

• 14 februari

Hej!

Vår bebbe kommer i slutet av feb. Nu börjar jag känna att jag är gravid på riktigt:) Ont i ryggen av o till o ett evigt kissande. Börjar nu oroa mig för förlossningen, har inte funderat så mycket på det innan men nu kommer tankarna när det börjar närma sig. Funderar ni mycket på det?? Hur förbereder ni er??

• FunnyFairytale

Yup,min bebe hickar...ganska skoj känsla men stackars bebis:-/

• Smilla 78

Min har börjat hicka flera ggr om dagen

Vi får en kille 21 februari
  • Lavendel

Arrg, nu försvann nätkontakten och med den mitt inlägg som jag skrivit. Får börja om igen.

Igår kom jag hem efter andra besöket på BB och ett par dagar inlagd på avdelning. Har inte öppnat mig något mer så nu är jag hemma och vilar. Det är skönt att sova i en skön säng hemma med egna kuddar!
    Min bebis har legat med huvudet nedåt sedan november.Dock har inte BM känt efter (läkare har gjort det och jag har sett på UL). Tycker det är konstigt att hon inte gjort det, men det kanske kommer på nästa besök.

Virrmaja: Om en av tvillingarna vänder sig rätt igen, kommer du att föda utan kejsarsnitt då? Jag är lite dåligt insatt i hur det är att föda ett barn i säte (och ännu mindre hur det är att föda två...).

Hope: Bebisen får sova inne hos oss ett tag, så det vi behöver fixa är korgen som han ska sova i och lägga kläderna under skötbordet. Har en kille på två så det mesta är klart.

• Virrmaja

Lavendel>> så länge 1:an ligger med huvudet neråt får jag föda vaginalt, men inte omhon ligger på något annat sätt.... De är inte så förtjusta i att man föder med ettan i säte....

• Skalman1

Pingla, tack för infon! Jag antar att min bebis ligger långt ner också, har inte haft speciellt hög mage vid något tillfälle och när bebisen sparkar uppåt känner jag aldrig några träffar på revbenen som man hör andra säga, så det kanske kan bero på det. Ska tillbaka till BM imorgon och kolla blodtryck och SF mått igen så får vi se om det blir remiss till UL eller ej.

• Pingla

Skalman1, hur har det gått?
    Själv var jag hos BM igår och tro det eller ej...även 2:ans kurva har planat ut, eller snarare minskat en cm sedan senast. Nu fick jag läkartid i nästa vecka. Har haft ganska mycket sammandragningar, har svårt att sova och har varit i princip konstant förkyld sedan i mitten av augusti. Blodvärdet var nere på 98 som sämst. BM tycker att det är dags att ta det lite lugnare, kanske sjukskrivning, får se vad doktorn säger.

• Miss Lizzy

Jag har beräknad Bf den 27 Feb så jag tänkte hänga på er i denna tråd.

Har gott om sammandragningar och känner av foglossning om jag går och rör mej mycket.

Ska träffa Bm på torsdag, då det ska bli intressant att kolla om sf-måttet ökat något, jag ligger lite under normalkurvan.
    Jag bär bäbisen långt ner ovh det har jag gjort med de andra två också.

**BF 27 FEB**
  • Klådan

Jag känner knappt av att jag är gravid,, förutom att jag har sådan fruktansvärd klåda. Min bäbis är beräknad 24/2.

• Hope 1975

Sista gången jag skriver här eftersom jag är i v 34.

Det känns skönt att tiden går framåt...

• Meandyouforever

weeiii jag är i vecka 33 snart v 34 =)

• springhope

v32+5

asless på att vara gravid. Mår dock jättebra och har mest problem med humöret :)

• Irma07

32+2 och urless på detta!! Ska på UL idag för att se hur livet växer och om det finns plats att vända sig därinne. Har muskelknutor som gör att det är trångt. Kan få närsomhelst men har bara lite smärtfria sammandragningar än så länge..däremot dödstrött och mör i kroppen!

Svar på tråden Vi i vecka 33..