Vi i vecka 33..
Tänkte bara höra hur det går för Er som ska ha bebis i slutet av februari..
Tänkte bara höra hur det går för Er som ska ha bebis i slutet av februari..
V33 nu då och BM besök idag. Vätskan kan man inte göra mkt åt enl BM, bara stå ut och försöka röra på händerna mkt. Inte det lättaste när man sitter vid dator hela dagen på jobbet och knappar får väl försöka lägga upp något gymnastikprogram för händerna
Mina BM besök har hittills kännts väldigt bra och allt har varit bra men idag gick jag där ifrån med en oro i kroppen. Dels har mitt blodtryck gått upp från 120/70 til 135/80 så BM vill att jag ska komma en gång i veckan och ta blodtrycket nu och går det upp mer ska jag få hem blodtrycksmanschett för att ta blodtrycket dagligen själv hemma. Vi pratade pga detta en del om symtom på havandskapsförgiftning och att plötslig svullnad, yrsel och synförändringar är sånt som jag ska hålla koll efter. Samt protetin i urinet som kollas hos BM varje gång men som tur var var där inga spår denna gången heller.
Sen mätte BM SF måttet, hon fick det till samma som förra ggn för två veckor sedan, vid första mätningen dvs 29 så hon mätte två ggr till och fick det då till 30, vilket gjorde att jag dock följer min mittkurva fast lite i underkant. Så nästa vecka ska SF måttet kollas igen och har det inte blivit mer då så ska hon skicka remiss till UL. Ska ju dit på tillväxt UL men har inte fått någon kallelse än men då skulle BM skynda på det.
Hjärtljuden var dock som de varit tidigare på 147-155 vilket känndes skönt. Bebisen låg fortsatt med huvudet ner och med rörligt huvud.
Hon frågade också hur bebisen rör sig och visst känner jag av bebisen varje dag men det är inte varje dag det är kraftiga rörelser och det är inte regelbundet heller vid vissa tider eller så men så länge den rör sig och inte blir för lungt var det ingen fara sa hon.
Så nu går jag och oroar mig för att allt inte fortsätter vara bra och att något ska hända... usch säger jag bara. Såg att sambon som var med också blev orolig men försökte inte visa det så mkt. BM verkade dock lika positiv som vanligt så det är väl bara att försöka ta det lilla lugna men det är inte lätt.
skalman, hoppas allt e bra på UL och vilken tur att du har en BM som verkar ha koll på läget. Min väninna miste sitt barn pga en inkompetent BM och dålig koll. Lycka till med allt och efter UL så kan du ju verkligen släppa alla orosmoln. Kjam
lily, jo BM var inte oroad än och ville mer att vi skulle avvakta och se vad som händer, iom att bebisen rör på sig och hjärtljuden är bra. Att komma en gång i veckan är ju mer för att upptäcka fortare om något blir sämmre så det ska man ju vara glad för. Hoppas att kallelsen till UL kommer snart ändå så man inte behöver gå och vänta
BF den 26/2.
Var hos BM idag och allt verkar bra. Kotten har lagt sig neråt med huvudet. Har sammanlagt gått upp 10 kg nu.
Längtar efter att kotten skall komma nu men vill dock att den skall stanna ett par veckor till!!
Är nu hemma med havandeskapspenning och skall nu verkligen ta tag i att shoppa grejer och förbereda hemmet.
BF 24 / 2
Bebbe ligger med huvudet nedåt och är mycket rörlig. Magen har samma sf mått sen tre veckor ( 34 ) och min BM säger att det kan bli så, så orolig är jag inte. Har haft ont runt naveln och kör nu med fet kräm, så det har blivit bättre.
Har äntligen börjat fixa babyrummet,,,,
Och ni då?
Jag mår toppen
har gått upp 11kg och är uppe och rör på mig som vanligt.
Det enda jag noterat denna gång som jag inte upplevde med min första bebis är de mensvärksliknanade smärtor jag fått på natten de senaste nätterna.
Första gången det hände tänkte jag" oh jisses,det var så hääääär det kändes att föda barn alltså",haha.Hade totalt glömt bort det,så blev lite orolig med det gick över.
Händer oftast när jag ska byta sida.
Annars är allt bra.
Är sååå arg, nu har tvilling 1 som har legat med huvudet neråt sedan minst v.19 vänt på sig. Hur stora är odsen för det??? Så nu har jag två rumpor neråt. Jag som verkligen inte vill ha kejsarsnitt.......
De vägde bra i allafall tvilling 1 vägde ca 1900 och tvilling 2 ca 1800 och en enling vid denna tid brukar ligga på ca 2000
Skalman1, när jag väntade mitt förta barn (efter 8 års barnlöshet med IVF utan resultat) planade helt plötsligt magkurvan ut och jag växte ingenting. Vi gick på tillväxtul och allt var bra (avvek med några % bara). Det visade sig att bebis låg långt ner. Vi hade detta problem hela den sista tiden och gick på ytterligare några tillväxtul och mätte även navelsträngens flöde. Allt var bra men magen ökade inte i alla fall. Till slut kom hon ut två dager efter BF och vägde 2985 gr och mådde hur bra som helst.
Första gången när BM sa att vi skulle på extra UL blev vi helt knäckta, även om BM verkade tycka att det inte var något att oroa sig för. Sedan tänkte jag att eftersom bebis var livlig och allt annat såg bra ut så skulle jag inte oroa mig...det gick ganska bra. Lite funderade vi ju, men det känndes inte lika jobbigt när vi hela tiden kunde se att allt såg bra ut på UL. Dessutom fick vi ju se vårt lilla underverk några gånger extra innan hon kom ut
Någon som känt om barnet har hicka?
Nu väntar vi vårt andra barn, BF 24/2. Storesyster fyller 2 den 18/3. Har gått upp 9 kg, har allt oftare sammandragningar (började redan i vecka 20). Jobbar januari ut om jag kan. Skulle gärna sluta redan nu, men jag kanske kan stå ut.