V33 nu då och BM besök idag. Vätskan kan man inte göra mkt åt enl BM, bara stå ut och försöka röra på händerna mkt. Inte det lättaste när man sitter vid dator hela dagen på jobbet och knappar får väl försöka lägga upp något gymnastikprogram för händerna
Mina BM besök har hittills kännts väldigt bra och allt har varit bra men idag gick jag där ifrån med en oro i kroppen. Dels har mitt blodtryck gått upp från 120/70 til 135/80 så BM vill att jag ska komma en gång i veckan och ta blodtrycket nu och går det upp mer ska jag få hem blodtrycksmanschett för att ta blodtrycket dagligen själv hemma. Vi pratade pga detta en del om symtom på havandskapsförgiftning och att plötslig svullnad, yrsel och synförändringar är sånt som jag ska hålla koll efter. Samt protetin i urinet som kollas hos BM varje gång men som tur var var där inga spår denna gången heller.
Sen mätte BM SF måttet, hon fick det till samma som förra ggn för två veckor sedan, vid första mätningen dvs 29 så hon mätte två ggr till och fick det då till 30, vilket gjorde att jag dock följer min mittkurva fast lite i underkant. Så nästa vecka ska SF måttet kollas igen och har det inte blivit mer då så ska hon skicka remiss till UL. Ska ju dit på tillväxt UL men har inte fått någon kallelse än men då skulle BM skynda på det.
Hjärtljuden var dock som de varit tidigare på 147-155 vilket känndes skönt. Bebisen låg fortsatt med huvudet ner och med rörligt huvud.
Hon frågade också hur bebisen rör sig och visst känner jag av bebisen varje dag men det är inte varje dag det är kraftiga rörelser och det är inte regelbundet heller vid vissa tider eller så men så länge den rör sig och inte blir för lungt var det ingen fara sa hon.
Så nu går jag och oroar mig för att allt inte fortsätter vara bra och att något ska hända... usch säger jag bara. Såg att sambon som var med också blev orolig men försökte inte visa det så mkt. BM verkade dock lika positiv som vanligt så det är väl bara att försöka ta det lilla lugna men det är inte lätt.