Borlängetråden, kapitel 9
hej
hej
Gott Nytt År allihop!
Gott Nytt År allihop! Verkar som ananaspaj var populärt, det har vi också ätit! Före det vart det avocado-toast fäljt av inbakad fläskfilé med pressad potatis. Tillochmed min kritiska bror tyckte det var gott, då ÄR det gott! Nu står sambon där han passar bäst, vid diskbänken!!! Ska slappa lite vid tv:n, bror och sambo gick just hemmåt.
Hoppas på ett roligt och intressant år, och några nya bäbisar att få sniffa på!
Grattis Onka!
hojta till till mig med, kanske kan komma, med 3 ungar.
lotta, det är bara att ringa om du vill, det vet du..
jag och två minihulliganer kommer och fikar, den stora ska till sin kusin och leka.
nä, det här håller inte, måste upp och röja. ser ut som bomden på övervåningen, som vanligt. har satt en sur sanna på att städa sitt rum, och jag ska ta linns rum, hallen och all tvätt. nu är det mesta rent iaf, ska bara sorteras och vikas och stoppas in i rätt skåp. det är det som nästan aldrig blir gjort. undras om man inte kan göra varsin hylla i badrummet så man slipper springa hit och dit med tvätten? nästa vecka ska dom värdera huset, så vi kan lägga om lånen och få mindre att betala. trodde vi skulle slänga ut det på försäljning då också, men nej till sommarn säger han nu. blir galen, jag flyttar själv snart så får han komma när han sålt huset!
Det värsta är att det är ju sned-tak, så jag får inte upp nå hyller. Så allt hamnar på tvättmaskinen och torktummlaren. Men det går väl an när jag tagit ur tvätten och den iaf är vikt. Men ibland är den inte vikt ens, då ser det för bedrövligt ut därinne.
Sitter och funderar på om man kan laga lunch fast man sitter i nattlinne? Eller borde man duscha och klä sig först?
min dröm är ett enplanshus med källare. inredd källare alltså. typ med gillestuga, ett rum åt Sanna och dusch och tvättstuga. skulle vilja ha en stoooor tvättstuga med garderober åt alla och dusch/bad i anslutning, då behöver aldrig kläderna längre än så. man klär både av och på sig där när man duschar/borstar tänderna. fast det är rätt skönt med en uppevåning med, om det är stökigt på barnens rum och man får besök.