Inlägg från: Mammatillfem |Visa alla inlägg
  • Mammatillfem

Borlängetråden, kapitel 9

Jaha,HÄR är ni...har inte hittat någon tråd fast jag letade igår...

Adelhia
    KRAM ! Du skrev sååå fint till MIG på min nya Änglatråd...jag skrev tillbaka...hoppas du får hjälp,så du mår bättre! Bamsekram!

Har sååå ont i halsen,kan knappt svälja,fast jag dricker hett te med honung och varm choklad på KAKAO och socker och hett vatten med honung i - så gott,och lite dunderkur...

Ska läsa ikapp lite,så mkt jag nu hinner på lånad dator..stressande...
    Skrev om Emil,nyårsgiget för honom,jul mm på min nya tråd på Änglabarn....

• Mammatillfem

Snabbkollat..
    TACK varma,rara Adelhia som talade om att jag inte hittade er,och TACK snälla Anne som länkade !

Jag kan inte heller hur man "länkar"...

Mitt nyår ska jag berätta om,men för lite TID nu...annars står som sagt lite om det på min nya Änglatråd på Änglabarn.

• Mammatillfem

Akut hemma hos min dotter nu...de måste åka med lilltuffelufflan,15 mån,för hon skrek hela tiden,krampade och hade över 40 graders feber...ush..stackars min lilla tuffla!

Har Oliver och Johan med oss,Theodor sover.Oliver får sova här,eller somna och bäras med hem,om han blir trött,skulle just lägga honom när de ringde...men han verkar pigg nu igen.

Jag dricker en kopp kaffe och smuttar på lite whiskey (för halsen).

• Mammatillfem

Cockermom
    Tack! Jag ÄLSKAR den lilla sötnosen - vi är såå mkt för varandra - min lilla tuffla och jag! Hon kommer alltid till mig,vill titta i böcker,är såå intresserad av det,och pekar på saker,vi säger då vad det heter,och hon ser direkt om man tittar på annat,då puffar hon på en så man ska titta i boken med henne...hon älskar böcker och bilder...såå söt..alltid kommer hon tufflande mot mig när jag kommer,så söt...

Tog upp T för att kissa nyss,när han sov,som min dotter sa,men,han kissade inte...lade skydd under då...måste ju försöka igen,och OM han råkat kissa...måste vi ta upp honom,som sover så sött och tvätta av honom.

• Mammatillfem

Anki
    Jaha...ja,hon blev dålig sen...de vet inte vad det är...alldeles het,fast hon fått febernedsättande...får se när de kommer...vi väntar...
    Pratade du med dem - kände min dotter igen dig?

Har smuttat på lite whiskey för min enormt svullna hals - kan knappt svälja - och måste nog göra hett te eller varm kakaochoklad snart,helst med honung i ...det tog jag igår vid tolv,vid tv´n...bredvid julgranen...

• Mammatillfem

Anki
    Ok..har nu gjort varm choklad på kakao,socker,hett vatten...såå gott..och behövligt för halsen...

• Mammatillfem

Mjölk ingår ju med...glömde..kanske whiskey´s fel?

• Mammatillfem

Anki
    Tack och suss så gott...Zzzzzzzzz..

• Mammatillfem

Lilla My är hängig,men lite bättre..hon pekade lite yr på Oliver i natt när de kom hem...de tog prover,men vet inte vad det var mer än feber och kramper...hon sov sedan i af...vi kom hem 1.15..

Barnen i säng -igen -och vi gjorde annat...sedan hade jag den värsta onda hals jag haft i hela mitt liv - kunde INTE sova !
    Gick upp,mitt i natten,tände ljus och granen,gjorde grönt te med honung och grät så ont gjorde det,när jag försökte svälja eller spotta - aldrig haft SÅ ONT vid virus...uppe,sov 1½ tim från kl 7,och då sittandes...fick ingen tid på VC förrän i morgon fm !
    En till natt med sååå ont,då vet jag inte vad jag gör...

Svar på tråden Borlängetråden, kapitel 9