Inlägg från: Elin med Wilma och Alva |Visa alla inlägg
  • Elin med Wilma och Alva

Vilken av Dr Brown flaskorna ska man ha???

Dr Browns wideneck är vääääldigt breda i halsen/nappen. Känns som om de passar bättre till lite större bebisar än till en som är 3 veckor gammal. Vi har vanliga modellen till Wilma i den stora storleken. Hon dricker ju mellan 150 och 200 ml per mål nu, så de små flaskorna hade inte funkat länge.

(¯`°?.¸ ღ Mamma till Wilma ♥ ♥ ♥ Världens gosigaste tjej ღ ¸.?°´¯)

Luddiludd,
    Vad bra att du har hittat en kombination av flaska och napp som funkar för er!

Jag har dock inget problem med diskningen av standardflaskorna, stoppar bara in alla delar utom nappen i diskmaskinen och så vips är de glänsande rena!

Sen använder jag en vällingdoserare också, så jag kan mäta upp pulver i förväg, och då blir det inget spill med pulver på bänken heller.

Bumbii,
    Ang det där med att skaka Dr Brown-flaskan, det är bara när man har själva "insatsen" i flaskan som man inte ska skaka den. Vi har ett lock som hör till en esska-flaska som vi sätter på Dr Brown-flaskan när vi ska skaka den. Sen efter att vi har skakat så tar vi bara bort Esska-locket och sätter i insatsen + Dr Brown-locket. Det funkar jättebra! Du måste ju ta bort locket när du ar skakat en vanlig flaska också, för att byta ut den lilla runda plattan mot en napp, så det är ju inte bökigare med en Dr Brown-flaska om man gör som vi gör.

Mästerkattenistövlar,
    Hittills har diskmaskinen fått rent de små hålen, så det funkar bra. Brukar dock skölja av alla delarna under kranen så fort Wilma har ätit - innan jag sätter in dem i diskmaskinen - så att det mesta av resterna försvinner. Så gör man ju med tallrikar och så, så det har bara blivit så av bara farten att jag gör så med hennes flaskor också.

Tycker att hela flaskmatningsgrejen blev mycket enklare sen vi köpte på oss ett helt gäng med Dr Brown-flaskor och började köra dem i diskmaskinen. Förut kändes det som om jag stod och diskade flaskor hela tiden, men nu har vi 8 st så nu kör jag bara diskmaskinen 1 gång/dag istället - det är ju sååå mycket enklare.

Svar på tråden Vilken av Dr Brown flaskorna ska man ha???