Inlägg från: Bumbiiiii |Visa alla inlägg
  • Bumbiiiii

Vilken av Dr Brown flaskorna ska man ha???

Vad jag kan se på babyland.se har dem 4 olika Dr Brown flaskor... http://www.babyland.se/frameset.aspx
    Undrar om det är nån skillnad på dem? Vilken ska man köpa till 3 veckors?
    Han har jätte mycket magknip hela tiden stackarn, ha hört att Dr Brown ska va bra mot magknip. Så nu vill jag beställa flaskan så fort som bara möjligt! (miniformdropparna verkar inte funka på honom,ger 20dr nu ) När jag massera honom på magen verkar det göra ont på honom...
    Han har haft magknipen sen han va ca 4 dagar gammal...
    Har i 2 dagar gett varannan gång ersättning (NAN) och varannan gång bröstet(har helammat innan). Men båda dagarna vart han skrikig efter jag gett honom bröstet på kvällen ändå...
    Så idag har jag tänkt börja ge honm ersättning endast, så jag vet exakt vad han får i sig.
    Och för andra anledningar...
    .?:*¨¨*:?. Mamma till världens sötaste Anton!.?:*¨¨*:?.
  • Svar på tråden Vilken av Dr Brown flaskorna ska man ha???
  • Bumbiiiii

Jag köpte 2 normal flaskor Dr Brown, fick hem dem igår.
    Fy fan va jävla dålig dem är... går ju inte skaka när man inte ha den där traten i.
    Och så står det på att man inte ska skaka med traten i för då kan klumpar täppa igen hålen som gör att det inte ska komma in luft i flaskan....
    Så då måste man först skaka vatten och ersättningen i en annan flaska och sen hälla över det i Dr Brown flaskan... Fundersam
    Tar ju en jävla tid bara Räcka ut tungan

• Bumbiiiii
    Men så drygt å stå å skaka i en annan flaska eller vispa.
    Vi har ju färdigkokat vatten i en flaska som vi gjort i ordning som räcker hela dagen och som vi bara värmer i micron. Sen i med pulver och skaka, färdigt. Hur lätt och smidigt som helst, men inte med Dr Brown Är faktist besviken på denna flaska
    Nu tar det ju typ lika lång tid som när man stod och kokade vatten för potion till potion
  • Bumbiiiii
    mästerkattenistövlar skrev 2007-01-05 14:49:37 följande:
    TS- prova MAM Ultivent då? Då kör man skak som vanligt. Vi har också flaska med vatten i kylen, och brukar göra klart vatten i flaskorna för natten och mått upp pulvret i småglas. (Har ingen vällingdoserare ännu...)
    Vart köper man dem?
    Är dem lika dyra som Dr Brown?
    Trökigt att man köper Dr Browns sen kan man inte ens skaka dem Inte billigt precis ju..
  • Bumbiiiii
    Elin med Wilma skrev 2007-01-05 11:16:54 följande:
    Sen använder jag en vällingdoserare också, så jag kan mäta upp pulver i förväg, och då blir det inget spill med pulver på bänken heller. (¯`°•.¸ ღ Mamma till Wilma ♥ ♥ ♥ Världens gosigaste tjej ღ ¸.•°´¯)
    Vart köper man det?
  • Bumbiiiii
    Var å köpte MAM nappflaskan nu. Den verkar ju mycket behändigare, slippa stå å joxa med DrBrown flaskan...så hoppas den är bra nu då.
  • Bumbiiiii
    Men va är de här...nu är jag riktigt trött på dessa flaskor Ledsen
    Provade MAM flaskan nu. När jag hällt upp kokvattnet och hällt i pulver i flaskan skakar jag den och då blir det fullt med skum i flaskan.
    Nu när vi gav sonen flaskan kan han inte greppa den konstiga "nappen". Den är ju typ platt. Och det kommer in fullt med luft eftersom han inte greppar den riktigt, eller han greppar den riktigt men den är ju platt så han smackar lixom. Han sväljer ju massa lugt tack vara det ialla fall....
    SUCK!
    Nu är vi så less här så vi går tillbax till den vanliga nappflaskan! Ska iakta om han får magknip mer då. Får han det går vi tillbax till DrBrowns flaskan men får blanda ut ersättningen med något, som
    lillnasse skrev...
    SUCK igen.... Räcka ut tungan
  • Bumbiiiii
    Kör med Dr Brown.
    Hur länge tar det innan det ska hjälpa?
    Pojken hade sånna jäkla magknip inatt och på morgonen här Gråter
    Vi körde med Dr Brown flaskan hela dan igår....
  • Bumbiiiii
    mästerkattenistövlar skrev 2007-01-06 09:31:26 följande:
    Bumbiiiii- Det är ju inte säkert att det hjälper. Flaskorna är till för att så lite luft som möjligt ska komma ner i magen, men ibland så kommer ju luft med iaf. Det kan ju vara något helt annat som orsakar magknip också. Det är ju inte jätteovanligt med känslighet mot mjölk.Säg att det är kolik; det beror inte bara på magknip. Ingen vet med säkerhet vad all kolik beror på. Ibland är det gasig mage, ibland matallergi, ibland helt utan märkbar anledning.Det kan ta ett tag för magen att vänja sig med så stark mat som ersättning också.Om det inte blir bättre på något sätt, så ta kontakt med bvc. Eller prova mjölkfritt på eget bevåg och se om det gör någon skillnad.Har du provat kolikmassagen? Jag tycker den funkar rätt bra, men man måste vara noga med att massera ett par ggr om dagen under en längra tid. Då kommer iaf ev. gaser ut lättare.
    Är dem inte väldigt skrikiga när dem ha kolik?
    Anton skriker aldrig förrutom när han är hungrig typ
    men nu på morgonen skrek han till nån gång när han fick magknip

Jag glömde bort att göra magmassagen igår, kan ju va därför han fick ont nu inatt å på mogonen då.

Miniformdropparna började jag ge honom efter typ 1-1½ vecka. Dem tycker jag inte alls hjälper...
  • Bumbiiiii

Är det inte svårt å diska Dr Brown flaskorna? Tycker dem är helt oljiga även om man diska dem...  Diskar iofs med varmt vatten bara och diskborste för flaskor... Ska man använda nå medel?

• Bumbiiiii
    mästerkattenistövlar skrev 2007-01-06 11:40:33 följande:
    TS- Jo, definitionen av kolik är ju ett visst antal skriktimmar per dygn osv. Så om du ber om råd och hjälp genom sjukvården; var bestämd med att han inte gallskriker hysteriskt i skrikperioder. Min erfarenhet säger iaf att så fort man har problem med sin bebis så är det kolik, enligt sjukvården.Men om han har mycket ont så tycker jag verkligen att du ska prova mjölkfritt. Skadar ju inte att testa, och om det funkar så är det ju skönt att komma på det så snart.och ja, du ska använda diskmedel som vanligt. Mycket fett i ersättning (bröstmjölk med för den delen) så det är nog svårt att få rent dem utan.
    När jag berättat för bvc så säger dem att det är tarmarna som vänjer sig. För jag säger till dem att han INTE skriker utan kniper och gnyr och flämtar och låter typ.
    Undrar när tarmarna börja vänja sig?
Svar på tråden Vilken av Dr Brown flaskorna ska man ha???