Inlägg från: Fru Indosaurie |Visa alla inlägg
  • Fru Indosaurie

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

nu är det jag som pratar och hon som lyssnar, hon kan ju inte överta titeln "den som talar mest i familjen och aldrig kan vara tyst"

idag ska jag nog ringa till "tryggve" så att jag vågar gå ut med texas på gården (alla lysen är släckta).

• Fru Indosaurie

mm säger detsamma. Det är jätteotäckt, jag vågar inte ens gå ut. flera nätter i veckan har jag struntat i det men det är inte så bra. En kväll vågade jag inte gå ut ur sovrummet ens och ingen kväll har jag släckt fönsterbelysningen, det är kolsvart ute och ljust inne, jag ser inte ett skit ut..

W knep ihop munnen på mig när jag sjöng på väg till skötbordet, vad ska det betyda?

• Fru Indosaurie

här är det iofs mest barnfamiljer som bor, men ändå. jag ska ju bara ut på gården.. jag har skämtat länge om att ringa tryggve, dags att göra slag i saken?
    dom sitter säkert ändå bara och fikar hela nätterna *tror*

• Fru Indosaurie

haha, det tar 1 minut att gå ut, sen säger jag hejdå då har dom nåt att prata om efteråt iaf

mm visst är det underbart jag längtar tills W blir stor och jag kan krama henne RIKTIGT hårt.

• Fru Indosaurie

2,5 timmes promenad blev det på förmiddagen, jag höll på att svälta ihjäl när jag kom in. W var vaken och låg trots sin hunger och roade sig själv när jag åt, nu får hon mat och sen blir det tvättstugan och veckohandling.

• Fru Indosaurie

letw
    jag tror inte att det var någon som frågade oss vad vi önskade oss. Bara till jul och då visste vi inte för hon har ju allt..
    Sagoböcker kanske ni kan önska er, eller nån cd med babymusik.
    Vi fick en miljard skallror, inte så mkt gosedjur faktiskt men nu har hon fått fler. Vi har bara köpt en enda nalle till henne, den fick hon på bb.
    Filtar har vi fått två st och det går ju inte direkt åt så mkt.
    kläder har vi ju fått huvvaligen, vi har bytt allt, inte använt en enda sak tror jag
    nåt till väggen i barnrummet kanske? nån tavla eller bokstäver.
    Söta baby och barnhanddukar.

• Fru Indosaurie

visst är jag hurtig, det har blivit väldigt många timmars promenad i ösregn och vind denna veckan brrrr.

nu har jag varit ute med texas också, snart dags att hämta tvätten. Fred går runt med W i taien Ska köpa en patapum nu har vi bestämt oss för, fast vi kanske kommer att behöva en ergo sen.. =/ men aja.

• Fru Indosaurie

letw
    nää kläder vill man inte ha *ryser*
    sängkläder har vi också fått ja, men vi använder ju inte täcke.. vi äger inte ens nåt. haha.
    Men men, får väl spara dom i ett år

• Fru Indosaurie

taco
    vi har försökt med sängen, senast förra veckan men det känns inte som nån idé, hon somnar ALLTID vid bröstet nu och det går inte att gå från soffan och lägga henne i sängen
    Nu har hon även ett större behov av mat så hon vaknar mkt tidigare första gången för natten.
    Så, jag ammar i soffan, lägger henne i vagnen (!) och sen när hon vaknar (vid 3) sover hon resten av natten med oss.

letw
    min mamma köpte en film åt W. Suck. Hon kanske börjar kolla på film när hon är 3 eller nåt.
    Leksaker är ju bra om man inte har några, men inte så kul att få i nyföddpresent, W är knappt intresserad av leksaker nu.
    Vårat babygym är ett måste, hon är inte intresserad av att ligga på en filt och titta på ingenting.
    Sen har hon en hoppgunga som är rolig, dock komplicerad att få i och ur henne eftersom att hon är så stor.
    Bumbon är kanon

• Fru Indosaurie

du får ligga i sängen och vänta.
    Det fick jag göra (eller jag låg i soffan) när dom misstänkte havandeskapsförgiftningen..
    inte för att jag gick så mkt annars heller för att det gjorde så satans ont.

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)