Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
jättefina kläder ju! de rosa brallorna var riktigt snygga =)
jättefina kläder ju! de rosa brallorna var riktigt snygga =)
men du fick mycket för pengarna, absolut! jag menar, jag köpte ju byxor för 400 kr paret till agge i somras... där kan man snacka om onödigt dyrt! men men, de var ju snygga =)
ja herregud, det behöver inte vara särskilt dyrt att fixa alla grejer till bebisen. verkligen inte. jag är snål med allt, utom min aggebagge =) jag snålar gärna på mig själv om jag får slösa mer på honom.
ja, jag hade gärna ärvt en vagn! visserligen köpte ju svärmor vår emmaljunga, men det hade vi inte räknat med alls. iaf så hade mickes bror en jättefin vagn till sin näst äldsta kille, men eftersom han fick ett syskon väldigt tätt efter hade de inte kvar den =( annars hade jag mer än gärna ärvt den eller köpt den billigt.
det bra med att vi snålar på oss själva är att det finns utrymme för lite dyrare saker, och ändå kan man shoppa på tradera =)
taco
vi köpte för mkt mer än så, micke skulle ju tvunget ha en blöjhink. den är bra så länge den inte är full, men micke håller ju inte löftet att tömma den så fort den är full... sen köpte vi ikeas dyraste spjälsäng, med tillhörande skötbord/bokhylla för jag fick inte köpa billigare för svärmor som alltid står i bakgrunden och gnatar *morr* skulle fan sagt till henne att hosta upp pengarna!
taco
men man orkar inte med en vagn som gnisslar! jag skulle bli skitsur efter bara nån minut och sen vända hem för att sitta i soffan och muttra över att hela världen är emot mig. hittade du en vagn på blocket förresten?
vi har lagt några tusen på agge, men då köpte vi möbler till hans rum innan han tittade ut också. så det jämnar ut sig till slut, möbler skulle vi behövt köpa nu iaf =) han har ju flyttat in i sitt alldeles egna rum nu.
malla
jag tror att många låter sina tvillingar sova i samma spjälsäng i början, eftersom de mår bra av att vara nära varandra. de har ju en tröst precis vid sidan om de blir ledsna =)
åkpåse behöver du itne på sommaren, hade inte vi iaf. verkar lite väl varmt. skötbord är inte ett dugg viktigt, vi använder vårt som bokhylla. istället har vi skötbädden på tvättmaskinen, men oftast byter vi blöja i soffan/på golvet, om det inte är bajsblöja.
taco
i hear you. jag är glad att vi fick ta över svärmors lgh när hon flyttade till norrköping, annars hade vi varit kvar på våra 40 kvadrat och det skulle nog inte ha funkat.
malla
ja, självklart. men om man vill köpa lite grejer i taget räcker et ju med en i början =)
nu ska jag hoppa på min dansmatta.
letw
då får du avslöja dem ju! varför har de annars koll på fl? inte direkt som man kan ragga här.