• pucken

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

nica
    härligt! snart kommer du sitta och gnälla över att du mår illa =)

• pucken

tänkte bara säga att det funkar finfint att plugga när man blivit mamma =)

• pucken

malla
    ja, men det verkar som om dobbis och mel har det. därför jag var tvungen att lägga mig i =)

• pucken

malla
    du kan ju ta en termin av mig =) jag har precis så jag kan läsa min utbildning och sen en termin till.

• pucken

malla
    och av nån anledning har jag 1p för mycket! har ingen aning om var den kommer ifrån. har ju bara läst 20 poängare så var den 1 p är en gåta.

dobbis
    utredningssociolog på stockholms universitet. en utbildning på 80 p + minst 40 p valfritt ämne. jag har 40 psyk och 20 statistik, som jag gärna utökar till 40 =) jag älskar statistik som ämne!

• pucken

dobbis
    haha det är knappt så jag vet det själv =) men förhoppningsvis kommer jag att göra utredningar i samhället, dvs undersöka hur olika saker påverkar människor. ett bra exempel på jobb som min utbildning leder till, är att försäkringskassan just nu söker personal som ska undersöka hur socialförsäkringarna påverkar sveriges invånare typ.

• pucken

småtokig
    men tänk som så att du är gjord för att bära barnet, för om du har liten magen ligger den lilla långt in i buken. varje gång jag var hos bm och sa att magen var så lite, sa hon till mig att jag minsann var perfekt för barnafödsel eftersom bebisen låg så långt in =)

• pucken

dobbis
    jodå, och det bästa är att utbildningen är så kort att jag har csn till hela =)

• pucken

dobbis
    efter höstterminen förhoppningsvis =) om jag inte bestämmer mig för att läsa fk i statistik till våren.

och så måste jag inflika att jag började läsa till gymnasielärare, men utb var så kass att jag inte pallade mer än en termin. vi läste liksom sager en hel termin.

• pucken

dobbis
    min kille som läser till lärare håller inte med =) men han läser till lärare via kth, och jämfört med den skolan håller lhs inte riktigt samma standard. om man säger så =)

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)