Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)
Haha, man får glädjas åt de små sakerna =)
Haha, man får glädjas åt de små sakerna =)
Malla - jo sånt tär ju på ekonomin.. A skall väl också försöka sätta lite fart med det nu, när skolan är slut och han har mer tid.. men han är ju lyllos nog att ha det betalt (tack och lov, annars hade det varit att glömma direkt)
Svärfar tycker vi skall kolla på bil, men vi har ju inte råd just nu med de månadskostnader som blir, så det får vänta tillsvidare =)
Och som det ser ut nu har vi ju inte jättebehov heller - om man skall vara sån.. Ella får lära sig bli en tåg och bussunge =)
JO alltså 2500 i månaden.. då kan vi åka väldigt mkt buss och tåg varje månad.....
busskort 1 månad 400 spänn - resa tur och retur 2 pers ner på kusten 6-700 spänn = 1100.. kan man åka up och ner till svärisarna typ varje vecka också.. båda två... (räknar att bara 1 busskort behövs då man åker gratis med Ella och 1 av oss måste ju vara med henne hela tiden så)
NÄ då är det nog itne värt det liksom =)
Tack för den uppgiften, då fick jag perspektiv på det också =)
JA vi är ju inte lastgamla heller iofs =)
Lika dyrt som i Sholm lär det väl inte vara, men vi räknas iaf som stad
Vad kostade bilen då?
Jag tänker skall man ha bil vill man ju inte ha världens rishög som bara kostar massa reparationer - men samtidigt så vill man ju kanske i dagsläget inte slänga ut onödigt mkt på en bil heller =)
Men jag tror att kontentan är att om A får jobb på lämpligt avstånd och med kommunikationer, så är bil bekvämt, men inte nödvändigt. Är ju billigare och lättare att åka ner på kusten med bil tex - men det gör man ju inte så ofta så... =)
Vi har ju billigt och bra handling inom gångavstånd iaf - en bra sak =)
5% är väl det normala ja.. har jag för mig..
Fru - JO men det är ju det som är så bra... man kan få insikt i saker som man inte själv vet om genom andras erfarenheter =)
Fru - bäst att glömma omgående då =)
Haha, jo Anders far började prata om att han skulle köpa ny efterom det hade gått hål på oljefitret i hans.. ÄR ju fixat nu men han tyckte att bilen började bli "besvärlig" därför.. så 3 år verkar det som den får bo där, sedan kommer en ny in...
Skulle ju inte ha ngt emot den, men det skulle ju kosta multum verkligen.. tyvärr =)
Ny bil vart 3 år låter rätt trevligt annars =)
Haha, jo men det är ju tur att man har ngt att längta efter =)
Men det låter ju bra - kläder är roligt =)
Hmm verkar som Bluebride fått MF igen =(
JA, det är skumt egentligen... procenten är ju inte så hög - men det tycks ändå vara många som råkar ut för det.... och att få 2 är ju inte alls så hög procent på.... =(
Jag är bara tacksam att Ella verkar må bra - och jag känner mig mkt lugnare nu att allt går bra än tidigare... tack och lov =)