Inlägg från: Fru Indosaurie |Visa alla inlägg
  • Fru Indosaurie

Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)

letw
    men gud
    jag vet att det var en här i sundbyberg som också fick betala, hyresvärden hävdade att golvet blivit förstört av hundkiss trots att hans hundar aldrig hade kissat inne..

själva fick vi bilen underkänd på besiktningen idag. Suck.
    Vi fick en anmärkning på att glödlampan på blinkersen bak har tappat lite färg haha.
    Sen måste vi byta bromsrör..

Sen måste bilen in på service, den slog precis om till 24 000 mil (6000 kr) och sen måste vi nog lämna in den på rostskyddsbehandling..

• Fru Indosaurie

Ni måste ju ringa hyresgästföreningen snabbt.v
    Om hyresvärden ger er en räkning så måste ni betala den så att det inte går till inkasso.

• Fru Indosaurie

jag hoppas verkligen också att det löser sig, så att ni slipper få en räkning.
    Eller han? Är det hans gamla lgh?

• Fru Indosaurie

avlivar friska katter har jag verkligen svårt att förstå att man gör.
    Kan ni inte sätta ut annonser på alla ställen ni kan, blocket, hitta, eniro, gula tidningen, alla affärer.

• Fru Indosaurie

om ni nu skulle bli tvingade att betala (verkar konstigt) så kan man ta ett blancolån.
    angående katter och andra djur så tycker jag att man ska tänka att dom lever i 15-20 år innan man skaffar dom.
    våran katt är också rätt dryg men jag skulle aldrig komma på tanken att avliva henne för det, vi får stå vårat kast

• Fru Indosaurie

Men, vilken smart tjej.
    Vem är det som står på ägarbeviset då? och försäkringen?
    Han borde ju kunna tvinga henne att ta dom.

• Fru Indosaurie

haha nää det kanske det inte finns? jag vet inte
    försäkring "måste" man ju ha
    tror vi betalar 500 kr per år för våran raskatt så det är inte dyrt direkt.

• Fru Indosaurie

nää man måste inte ha, det är ju för ens egen skull. =)
    för att slippa avliva en katt som har brutit benet för att man inte har råd att lägga 7000 kr på en operation.

Svar på tråden Födda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 8)