Inlägg från: Änglagård |Visa alla inlägg
  • Änglagård

modifast start.....

Drick INTE modifast vad ni gör.....

Jag drack det i 3 månaders tid (under läkarkontrollerade former) och det var det vidrigaste jag någonsin gjort och skall aldrig någonsin göra det igen. För det första så smakar det inte särskilt gott (drack både: choklad, hallon och potatis/persilja), för det andra så får man en jätte dålig andedräkt, för det tredje så förstör man sig själv för livet anser jag.
    Det är absolut inget jag rekommenderar till någon som vill gå ner i vikt....satsa istället på sund kosthållning och regelbunden motion.
    Men detta är ju bara vad JAG tycker!!!

// Ängla

• Änglagård

Jag tycker inte att modifast är ett bra sätt att gå ner i vikt på.....visst man går ner snabbt på relativt kort tid...MEN..det är inget bra alternativ för kroppen. Först ställs den in på svält...sen kommer det fast föda (När man börjar äta riktig mat igen) och då är magen inställd på svält och kan inte hantera den riktiga maten även om man startar försiktigt med att byta ut ett av målen till riktig mat och sedan ökar på....Utan reagerar då kraftigt med att gå upp i vikt igen...

Det är ju givetvis upp till var och en vad man tycker om modifast och effekterna kring det. Men skulle någon fråga mig om jag tycker att de borde börja med det så skulle jag INTE rekommendera det.
    Den enda person som jag skulle kunna rekommendera det till är sjukligt feta människor som ligger till sängs i stort sett å som behöver gå ner snabbt för att kunna komma ut ur huset eller så.

Jag står fortfarande för att den enda vägen till en hälsosam vikt minskning är via en väl sammansatt kost samt motion, det finns inga genvägar.

Dessutom tycker jag att modifast smakar PEKKA och man får en dålig andedräkt och en konstig beläggning i munnen.

Men det är ju MIN lilla åsikt det och som tur är så delar vi inte alltid dem.

Kram // Ängla

• Änglagård

tini & Misery ni är ju rentav otrevliga!! Vem som helst har ju rätt att vara här å diskutera och alla får ha egna åsikter. Tycker det är väldigt lågt av tini att skriva: Seså...Lämna tråden nu! O O låt oss som håller på hålla på. Vi är trots allt vuxna!

Tycker inte ditt beteénde är ett dugg vuxet, ett inlägg som ditt borde anmälas. Alla har lika stor rätt att vara här som du. // Ängla

• Änglagård

Jag har inte förbjudit ngn att hålla på med det, absolut inte. Men jag måste ju även ha rätten att få säga att JAG inte tycker att modifast är ngn bra metod i det långa loppet. Jag har själv använt det och ska använda det igen (bara pga att jag måste pga läkarordination) men hade aldrig någonsin valt det frivilligt. Jag tycker det är bra att det är en metod som funkar för dem och att de dessutom tycker det är gott, vilket jag inte gör (önskar att jag kunde tycka detsamma , för då hade det varit så mkt lättare att få ner det), men för MIG är det ingen bra metod då den inte e långsiktig. Det var så jag menade. // Ängla

• Änglagård

Alltså jag skiter väl i om folk vill gå ner i vikt med pulver eller inte men jag tycker absolut INTE att det är OK att be en människa lämna tråden, det är det som gör mig mest irriterad. // Ängla

• Änglagård

Tini: Nej du har inte bett mig personligen att lämna tråden..men ackusativobjekt har du gjort det mot. Tycker det är bra att ni peppar varandra, det är stöd man behöver mest när man håller på att gå ner i vikt. Men eftersom andra frågor och så togs upp så har vi alla rätt att säga vad vi tycker såväl positivt som negativt. Och nej, man får inte blanda modifast med ngt annat än vatten då det inte blir den rätta andel låga kalorier som jag behöver. // Ängla

P.S Tycker ni som gått ner i vikt är jätte duktiga, jag får bara hålla tummarna att viktnedgången består för er sedan D.S

• Änglagård

Tini: Förstår precis vad du menar

Ska inte tjöööta om Modifast mer nu...*SORRY*....å lycka till, till er allihopa!!! // Ängla

Svar på tråden modifast start.....