• Tini

modifast start.....

Hej! Ser att ingen har skrivit på ett tag, men startar nu och hoppas att jag väcker liv i tråden igen..
     Jag började med Modifast igår.. Ska/vill gå ner ca 10kg.

Startvikt igår 30/1 : 63 kg. Magmått: 88cm... 

Tycker det är bäst att jag skriver detta, så jag får skämmas som en gris om jag misslyckas! Cool

****Stolt mamma till William 050210****
  • Tini
    Playing the angel skrev 2007-02-01 23:47:15 följande:
    En till.. Jag börjar med modifast imorgon. Vill ner 7-8 kg, men mest av allt minska midjemåttet. Just nu som följer:Längd: 160cmVikt: 60kgMidjemått: 89cmTini - Hur går det för dig? Tungt? Kör du ren kur från början eller byter du något mål? Själv kommer jag köra ren kur 2-3 veckor, sen öka på med lite mat. Si vis amari, ama.
    Kul att vi blir fler!!
    Jo, det går ganska bra faktiskt.. Har kommit in i rutinen nu.. Får väl erkänna att jag smakade på lillens pommes på mc donalds igår. Självplågeri att gå dit!!
    Kör ren kur... med en o annan frukt slinker ner som mellanmål.
    Vägde mig idag.. Har gått ner 1.1kg Skriver in mer exakta mått när det gått en vecka (alltså på tisdag)

Lycka till!!!
  • Tini
    Dreamsmiley skrev 2007-02-02 00:03:19 följande:
    Var köper ni modifast? Och ni som kör ren kur? vad finns det för alternativ?? soppor och drinkar eller?....Hur mycket har ni gått ned och på hur lång tid??
    Köper på modifasts hemsida.. alltså från kronan.. Blir mycket billigare än om man köper ifrån apoteket..

Står om alla smaker och så på sidan
  • Tini
    jojo7 skrev 2007-02-02 10:02:31 följande:
    Vad kostar Modifast, hur länge håller ett paket och var köper man det?Kanske ska kombinera det med Pro Aim som jag tar nu + träning då förstås..
    Ett paket ifrån Kronan (Modifast:s hemsida)kostar 95kr och är 8 påsar i. Kör man ren kur så räcker den i två dagar. Dyrare på apoteket som också säljer den...
  • Tini
    jezzzica skrev 2007-02-02 10:09:08 följande:
    jag har gått ner 7 kilo på en och en halv månad.Jag körde hel kur i tre veckor och då gick jag ner 5 kilo men jag åt på lördagar både godis och mat! Jag kunde inte leva utan mitt lördags godis Men nu går det lite trögare men jag äter c.a. 2 modifast per dag och äter antingen frukost eller middag istället. Men de är såååååå goda!
    Ahhh!! Vad bra ! Duktigt!! Visst är de goda!!  Hur mycket till ska du gå ner?
  • Tini
    jezzzica skrev 2007-02-02 11:59:58 följande:
    ja det är verkligen supergoda! känns verkligen som man "syndar" när man dricker dem Jag skall gå ner 20 till tänkte jag mig Kommer nog kura lite då och då och varva med mat och sånt. Så det blir en "nyttig" nedgång.DU är oxå superduktig!! Hur mycket vill du gå ner?
    Jag vill gå ner ungefär 8kg. Så jag blir av med resterna av graviditeten. Så nu har jag gett mig f*n på att fixa det.

jag tror man får ta det liiiite försiktigt som du, så att man inte går upp allt direkt igen så fort man börjar att äta...
  • Tini
    Playing the angel skrev 2007-02-03 06:09:27 följande:
    Första dagen avklarad och det gick ju bra. Trodde jag skulle vara mera hungrig faktiskt. Sen är de ju rätt goda, kanske lite för söta för min smak. Fast hellre det än urksmak som nutrilett och proteinpulver osv.Jag köper också mina på modifast sida. Tjänar typ 20:-/dag på det mot att handla dem på apoteket. Sen finns det mera smaker där också Vilken dag var värst för er andra? Si vis amari, ama.
    Håller helt klart med! Klarar inte av nitrilett eller naturdiet alls.. Får kväljningar av de!

Här går det fortfarande bra. Men ska synda liiiiite ikväll till melodifestivalen!
    Har köpt hem viktväktar popcorn och fanta light! Längtar tills på tisdag när det är vägning o mätning igen.. Men känner mig faktiskt lite smalare redan..
  • Tini

Idag har det gått en vecka sen jag började!
    Starvikt: 63kg Midja: 88cm Målvikt 55kg
    Idag: 61kg Midja: 86 Viktnedgång: -2kg

• Tini
    jezzzica skrev 2007-02-06 09:55:29 följande:
    tini:Gott jobbat!!! superduktigt!Nu är det ju bara 6 kilo kvar
    Tack! Fast de är de svåra kilona som är kvar.Vet inte hur måga gånger jag har försökt. Men det är så jobbigt svårt att komma under 60/kilos strecket. Men nu ska det lyckas!!! Glad

Hur går det för dig??
  • Tini
    jezzzica skrev 2007-02-06 12:27:26 följande:
    jodå det går åt rätt håll iaf. Man blir över exalterad över de där första kilona men sedan när det går trögt så blir det jobbigare men man skall väl bli smal någongång??? hahahaJag vägde under 60 kilo sist när jag gick i 1:an på gymnasiet! typ 10 år sedan.... men inom ett år borde jag vara där igen Duktiga vi är!!
    Det kommer du alldeles säkert vara!!!  Bara man ger sig f*n på de!
    Bara man inte stirrar sig blind på vågen.
    Men jag kan inte hålla mig. Måste väga mig varje dag. he he
Svar på tråden modifast start.....