Inlägg från: Playing the angel |Visa alla inlägg
  • Playing the angel

modifast start.....

En till..

Jag börjar med modifast imorgon. Vill ner 7-8 kg, men mest av allt minska midjemåttet. Just nu som följer:

Längd: 160cm
    Vikt: 60kg
    Midjemått: 89cm

Tini - Hur går det för dig? Tungt? Kör du ren kur från början eller byter du något mål? Själv kommer jag köra ren kur 2-3 veckor, sen öka på med lite mat.

Si vis amari, ama.
  • Playing the angel

Första dagen avklarad och det gick ju bra. Trodde jag skulle vara mera hungrig faktiskt. Sen är de ju rätt goda, kanske lite för söta för min smak. Fast hellre det än urksmak som nutrilett och proteinpulver osv.

Jag köper också mina på modifast sida. Tjänar typ 20:-/dag på det mot att handla dem på apoteket. Sen finns det mera smaker där också

Vilken dag var värst för er andra?

Si vis amari, ama.
  • Playing the angel

Åh vad duktiga vi är allihopa!!

Jag känner så här på 5:e dagen att det händer något. Känns som om magen är mindre faktiskt. Ska mäta och väga på fredag när det gått en vecka. Har börjat kolla upp recept osv för att kunna äta schysst även efter pulvret, så man inte går upp allt igen. Vet att jag behöver lägga om hela mitt liv och det känns verkligen tungt, men det är bara att bita i det sura äpplet om man ska må bra. Förut har jag i princip levt på snabbmat, lunch som middag..

Si vis amari, ama.
  • Playing the angel

Snusfia- Herregud vad du har kämpat väl!!!

Hoppas det går framåt för alla er andra också. Själv har jag idag gjort min första mätning och kunde väl anta att det inte skulle hänt så mkt eftersom jag som jag tidigare berättade trots allt är smal, men med bukfett. Jag är glad över första veckans resultat med 2,3 kg nedgång och 5 cm på midjan Skrattande Nu är det bara att fortsätta kämpa iallafall en vecka till så får vi se om det blir något mera!! Ser dock inte fram emot helgen. Det är då det är värst tyvärr tycker jag, men det klarar vi nog!! Lycka till allihopa.

Si vis amari, ama.
  • Playing the angel

Bra där Misery  Själv har jag faktiskt ätit utöver modifast: 2 oliver, 1 fikon, 2 granatäpplen och några skivor kalkon i helgen. Jaja, det är ju inget som är superonyttigt, men det var väl kanske lite onödigt. Har också haft problem att få i mig allt vatten, känns som jag kräks på vatten snart

Si vis amari, ama.
  • Playing the angel

Tini - Tråkigt att höra om katarren Hoppas det går över snart, jag vet verkligen hur det är. Har det OFTA, fast sällan magsår numera iallafall.. Kan du överhuvudtaget använda modifast nu?

Här går det riktigt bra, alltid lättare när man jobbar mkt Igår beställde jag hem en crosstrainer också så här ska det börjas med lite mera motion också!!

Ha en trevlig vecka allihopa

Si vis amari, ama.
  • Playing the angel

Dreamsmiley
    Jag beställde också prover för länge sen, fast de har inte kommit än. Däremot min beställning, den kom efter bara några dagar .. de kanske försöker trötta ut folk till att beställa mera

Si vis amari, ama.
  • Playing the angel

För mig har det också gått sådär.. kunde inte hålla mig från att äta igår och förrgår.. men jag åt nyttigt iallafall, sen slank det ner några granatäpplen igen också de är verkligen min stora passion. Hade min vägningsdag igår, fast jag glömde. Mätte iallafall och midjan hade var yttligare 2 cm smalare. Får se hur länge till jag försöker nu..

Si vis amari, ama.
  • Playing the angel

Ojsan, här har det hänt grejer Jaja..

Jag tycker att det fungerar si så där nu, har verkligen tröttnat och vill ha maaaaaaat. Har några dagar kvar till att börja med frukosten nu. Förra veckan var full av synd (dock nyttig) och i tisdags åkte en semla ned dessutom . På fredag åker jag bort, ska till en av mina bästa kompisar när hennes dotter fyller 5. Som tur är går hon på Extravaganza, så det är bara pulver för hennes del med, lite lättare då.

Gällande smaker så tycker jag bäst om hallon och kaffe. Vanilj fungerar, choklad också fast allra helst är jag utan just choklad. Mina prover kom häromdagen så där vågade jag mig på en potatis/purjo och den var rätt ok varm, känns lite mera matig faktiskt.

Nu ska jag göra mig klar för jobbet! Ha en trevlig eftermiddag allihopa!!

Si vis amari, ama.
  • Playing the angel

Jag har börjat äta frukost nu, allt enl Modifast metoden på hemsidan. I helgen var jag ju bortrest och var på kalas så det blev lite sallad och tårta. Utgång på kvällen med ett kebabrulleavslut. Hände ändå inte så mkt med varken kilon eller mått Skrattande Imorgon ska jag vara duktig och baka dinkelbröd för frukostarna. Än så länge har jag bara ätit ägg, kött och keso till frukost.

Hur går allt för er andra?

Si vis amari, ama.
  • Playing the angel

Jag har gått över till vanlig frukost + lunch eller middag (kör GImat) samt 2 modifast idag. Har dock varit ute med några kollegor idag och då slank det ner två drinkar dvs sockerbomber. Var inte sugen på något annat så det fick det bli. Jag har precis också gått på 3 veckors semester så nu har jag all tid i världen att laga nyttig mat och baka eget bröd osv.

Si vis amari, ama.
Svar på tråden modifast start.....