• Tini

modifast start.....

ja, snart under det hemska 60kilos strecket!! fastnar alltid där. Vägde mig i morse  o väger nu 60kilo! Det går segt, men iallafall neråt! Ska bli roligt o väga sig i morgon!!

****Stolt mamma till William 050210****
  • Tini
    Misery skrev 2007-02-19 08:08:49 följande:
    jahap 1.2 kilo gick jag upp bara för att jag åt igår väldigt vad kroppen måste suga i sig när man börjar att äta igen
    Känner igen det där. Men det brukar man gå ner ganska snabbt igen. Typ på en dag.
    Tråkigt att det blir så, men någonstans måste man ju börja vänja kroppen igen.
  • Tini
    Ackusativobjekt skrev 2007-02-19 21:28:27 följande:
    Måste bara fråga..Om man går upp 1,2kg bara av att äta lite tonfisksallad (något jag ser som nyttig mat)och kostersättning, börjar man inte fundera över dieten man går på då? Ni kan ju inte äta modifast resten av livet och så fort ni börjar äta normalt igen kommer ni ju gå upp i vikt. Är det inte enklare att ändra sina "vanliga matvanor" och göra dem hälsosammare på en gång istället för att försöka ta en genväg med en kur?
    Hej!
    Någonstans måste man börja. Har man många kilon att gå ner, är en pulverdiet jättebra i början. Självklart måste man ändra sin livsstil. Men en ren diet på pulver ska ju bara vara i några veckor, sen tar man sakta tag i kosten. Det som sker är en förändring inne i kroppen o då går man upp igen i början, men det stabiliserar sig när man bärja äta rätt.
  • Tini

Attans , jag har oxå trillat dit! Gick ner till första målviktsetappen. Firade med grillade revben! Ha ha. Så nu gick jag upp ett kilo! Men nu blir det hårda tag igen!!

• Tini
    Änglagård skrev 2007-02-20 18:58:10 följande:
    Jag tycker inte att modifast är ett bra sätt att gå ner i vikt på.....visst man går ner snabbt på relativt kort tid...MEN..det är inget bra alternativ för kroppen. Först ställs den in på svält...sen kommer det fast föda (När man börjar äta riktig mat igen) och då är magen inställd på svält och kan inte hantera den riktiga maten även om man startar försiktigt med att byta ut ett av målen till riktig mat och sedan ökar på....Utan reagerar då kraftigt med att gå upp i vikt igen...Det är ju givetvis upp till var och en vad man tycker om modifast och effekterna kring det. Men skulle någon fråga mig om jag tycker att de borde börja med det så skulle jag INTE rekommendera det.Den enda person som jag skulle kunna rekommendera det till är sjukligt feta människor som ligger till sängs i stort sett å som behöver gå ner snabbt för att kunna komma ut ur huset eller så.Jag står fortfarande för att den enda vägen till en hälsosam vikt minskning är via en väl sammansatt kost samt motion, det finns inga genvägar.Dessutom tycker jag att modifast smakar PEKKA och man får en dålig andedräkt och en konstig beläggning i munnen.Men det är ju MIN lilla åsikt det och som tur är så delar vi inte alltid dem.Kram // Ängla
    Ja, det tycker du ja. Det får stå för dig!
    Jag tycker det funkar skitbra! Och gott är det med! Och tandborste har jag! Skrattande
    Kramkram
  • Tini
    Änglagård skrev 2007-02-21 11:52:26 följande:
    Alltså jag skiter väl i om folk vill gå ner i vikt med pulver eller inte men jag tycker absolut INTE att det är OK att be en människa lämna tråden, det är det som gör mig mest irriterad. // Ängla
    Jag bad att lämna tråden eftersom detta är en tråd för oss som går mer eller mindre frivilligt på modifast.. Detta är ju peppningstråd! Eftersom det framgår tydligt i TS att det är så. Det är inte en tråd om hurvida modifast är bra eller inte. Annars blir det OT. Det är ju emot reglerna. Så anmäl du mig bara!!! Skrikandes 

Har jag bett dig lämna tråden? Du är ju jätte välkommen och vara med o stötta o peppa!!

Ingen har väl sagt att det är en bra metod i långa loppet?! Det är inte metoden till för heller. Det är väl vi medvetna om.. Hmm...
  • Tini
    Misery skrev 2007-02-21 10:48:05 följande:
    håller på dig tini du har vettiga åsikter förstår inte varför en del måste lägga sig i sånt dem inte har med att göra.....hur går d för dig för övrigt....
    Ja, det är ju jättetråkigt. Inte spec roligt o stöttande precis.Ledsen 
    Vi är väl gjort ett val, även om det både har upp o nedgångar. Men det  är ju mänskligt.
    Jo, nu går det bra! Är på G igen! Har precis druckit en Shake med choklad. MUMMA!
    Hur går det för dig?
  • Tini
    Änglagård skrev 2007-02-21 11:43:47 följande:
    Jag har inte förbjudit ngn att hålla på med det, absolut inte. Men jag måste ju även ha rätten att få säga att JAG inte tycker att modifast är ngn bra metod i det långa loppet. Jag har själv använt det och ska använda det igen (bara pga att jag måste pga läkarordination) men hade aldrig någonsin valt det frivilligt. Jag tycker det är bra att det är en metod som funkar för dem och att de dessutom tycker det är gott, vilket jag inte gör (önskar att jag kunde tycka detsamma , för då hade det varit så mkt lättare att få ner det), men för MIG är det ingen bra metod då den inte e långsiktig. Det var så jag menade. // Ängla
    Ett tips! Om du får för din läkare. Så blanda med minimjölk. Jag tycker att det blir godare då!
  • Tini
    Änglagård skrev 2007-02-21 12:24:59 följande:
    Tini: Nej du har inte bett mig personligen att lämna tråden..men ackusativobjekt har du gjort det mot. Tycker det är bra att ni peppar varandra, det är stöd man behöver mest när man håller på att gå ner i vikt. Men eftersom andra frågor och så togs upp så har vi alla rätt att säga vad vi tycker såväl positivt som negativt. Och nej, man får inte blanda modifast med ngt annat än vatten då det inte blir den rätta andel låga kalorier som jag behöver. // ÄnglaP.S Tycker ni som gått ner i vikt är jätte duktiga, jag får bara hålla tummarna att viktnedgången består för er sedan D.S
    Hoppas du får mer förtroende för det hälpmedel som din läkare har ordinerat. Annars kan det ju vara svårt och följa det. Ok, inte ngn minimjölk alltså. Testa och ha is i shakern när du blandar, blir kallare och smaken döljs lite.

Jag går ju inte in i svårt o få barn tråd och säger att deras metoder inte är bra. För jag har inte där att göra. Detsamma gäller ju en peppningstråd om och för de som kör på Modifast. Förstår du vad jag menar?
  • Tini

Var inte menigen att ngn skulle ta illa upp!! *peace*

Änglagård:
    Vad bra..
    Lycka till själv!! Hoppas det går bra för dig.. Skrattande

• Tini
    Misery skrev 2007-02-21 13:20:48 följande:
    hej hopp synd att d skulle bli lite otrevlig stämning i tråden.....för mig går d inget vidare har haft några frossardagar men i dag är d okey igen....får mina infall ibland tyvärr.....
    Det är bara att se framåt nu! Ta nya tag! Glad JAg hade hamnat i samma svacka, men nu fixar vi det! Eller hur!!
    Ber om ursäkt, det är delvis mitt fel att det spåra ur lite.  Fast jag ändå inte tycker att jag skrivit ngt fel..
  • Tini

Har nu för första gången smakat på hallon. Den var faktiskt ingen höjdare. Lite för söt enligt mig. Vad tycker ni andra? Har ni smakat den?

• Tini

Jasså? Jag nästan älskar chokladen! ha ha Skrattande
    Tack Misery!

Ska åka iväg på utbildning i helgen och undrar hur det kommer att gå. Där är det fika hela tiden o goa efterätter. Det blir en test!

• Tini

Tjoho! Nu går det bra igen..
    Närmar mig slutet nu.. Bara 4kilo kvar!

• Tini
    Tuttie skrev 2007-02-27 16:28:18 följande:
    Hallojsan!Här har ni ett litet blåbär men vad är modifast?Hur fungerar det, o vart köper man det o vad kostar det? ♥♥Cornelia - älsklings busan 060420♥♥
    Hej!!
    Kika på hemsidan, där får du bästa svaren!!
    http://www.modifast.net/index.html
  • Tini

Här går det upp och ner. Står och stampar på samma vikt nu rätt så länge.Något hekto hit o dit.
    har börjat med ett riktigt mål nu varje kväll.. Kanske beror på de.. Men jävlar, jag ska ner!

• Tini
    Starvikt: 63kg Midja: 88cm Målvikt 55kg
    Idag: 6/2 :61kg Midja: 86 Viktnedgång: -2kg
    Idag: 13/2: 60.5 Midja 86 Viktnedgång: -05kg
    Idag 8/3  59,0 Midja 78 Viktnedgång  -0,5  (-4kg)
  • Tini

Tack Misery! Det känns så bra. Har fallit in i rutinerna och nu går det ganska lätt igen.
    Du är ju oxå superduktig! Tror på dig!

Starvikt: 63kg Midja: 88cm Målvikt 55kg
    Idag: 6/2 :61kg Midja: 86 Viktnedgång: -2kg
    Idag: 13/2: 60.5 Midja 86 Viktnedgång: -05kg
    Idag 8/3  59,0 Midja 78 Viktnedgång  -0,5  (-4kg)
    Idag 13/3 58,3 Midja 72cm Viknedgång-0,7 (4,7kg)

Svar på tråden modifast start.....