• Anonym (grrr)

Poker...

Jag blir så jävla less på min kille, nästan all vaken och ledig tid går åt att sitta vid datorn och spela det där förbannade poker. Jag har berättat att han får börja inse att han inte jämt kan sitta å spela, han blir lite förbannad å säger att d är hans hobby????????!!!! vi "pratar" knappt med varann för han är så inne i spelet, nu har jag börjat tröttna på det här, funderar på att lämna honom, hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Poker...
  • Anonym

åh, jag känner så väl igen mig i det du skriver. min man är precis likadan, fast med dataspel..all sin lediga tid ägnar han framför datorn med samma ursäkt "det är min hobby". blir så ledsen, för det känns som om vi inte kan hitta på ngt tillsammans eller har ngt att prata om överhuvudtaget, känner mig alltid bortvald, det är alltid datorn som kommer i första hand. jag är såååå less på detta nu!bara när han är kåt som han kan få för sig att stänga av datorn ett tag och vara med mig lite.. men aldrig annars. usch. vad är det för fel på dom?

• Anonym

Spelar han ALLTID eller är det bara mycket i perioder?

• Anonym (grrr)

Så fort det finns tid spelar han... Jag kan jobba och komma hem men han har inte lyft sitt feta arsle en sekund från soffan och gjort nått hemma, d blir jag som får ta hand om disk osv,

• sunshine333

Han kanske helt enkelt har blivit spelberoende? Att det typ då är beroendet som styr honom? Det är lätt att bli beroende av spel.....speciellt farligt är det om det gäller pengar. Men försår att du är jävligt less på det, det hade jag oxå blivit.

• Anonym (inte lätt)

Min sambo är också pokerspelare. Han är även spelberoende. Är din sambo det?
    Jag ställde krav: om du inte slutar spela så lämnar jag dig. Och vet du vad? Han slutade spela. Nu kan han spela någon gång om jag ser något på tv som han inte vill se osv..
    Visa att du blir ledsen när han bara spelar, bryr han sig inte om det kanske han inte har så starka känslor för dig.. och då har du kanske inte så mycket gemensamt med honom?
    Hoppas det löser sig för er!
    Kramar

• Anonym (grrr)

Jag har oxå sagt nu att jag lämnar honom om han tänker fortsätta spela på det här viset, han har inte slutat spela men han spelar mindre... Får se hur länge det håller..

• Anonym (samma här)

Min sambo spelar också en hel del. Det har gått i perioder, mest på datorn men även med kompisar och på olika klubbar. Jag ser detta som ett problem och har sagt att han nog börjar bli beroende. Han tycker INTE det då han inte spelar bort värst mycket pengar. Men det tar mycket tid. Ibland kan vara borta flera dagar i veckan och spela hos någon kompis. Jag kräks när han pratar om poker och klarar inte av att lyssna. Han säger också att det är hans hobby. Han har varje bok och varje film man kan ha hur man lär sig spela poker. *SUCK* Jag väntar vårat första barn till sommaren och då är det färdigspelat!! Det vet han om och jag hoppas att han lyssnar på det.

• Anonym (grrr)

Jag tror inte dom vill erkänna för sig själva att dom har ett beroende, får ofta höra att - ja men var glad att jag inte springer på krogen och gör av med en massa pengar... Han hittar på bra ursäkter hela tiden för att jag ska tycka att poker är helt ok. Direkt när jag hör poker klirrande på nätet blir jag sur..
    Vad hittar ni på på dagarna för att få dom att gå, jag försöker hela tiden hitta på saker så att det inte blir dötid för annars sätter han sig direkt vid datorn. Hjälp mig hitta fler saker att fördriva tiden med på dagarna..

• emsammamammman

min karl gjorde samma sak, 15timmar per dag med sjukigt pokerspelande... inget intresse för mig eller grabben...

jag är ensam idag...
    ingetjag egnkligen vill.. men jag tror att jag kanske blit lyckligare i längden utan han och pokern

• Anonym (grrr)

Varför ska det behöva gå så långt, fattar inte att det kan vara så viktigt med poker så man äventyrar sitt förhållande, han kom hem och hade köpt en pokebok idag åååååååååååå blir tokig. Han sitter brevid mig och spelar nu

• Anonym (poker karl)

hej!

jag antar att din kille spelar texas holdem.
    jag kan ju 9nte avgöra om din kille är spelberonde.
    Men att han köpte en bok är ett bra sätt att setill att inte förlora så mycket pengar.

MIn man  försörjer sig på Poker. för vet man HUR man ska spela texas så handlar det inte bara  om tur. men om man därimot sitter och spelar och hoppas på att man sitter med vinnande handen under hela spelet så går det åt hel..tet.
    jga var imot att min man spelade poker från början men nu drar han hem stora summor till hemmet.

Förra året spelade han hem 300 000 till hushålet  de är mer än min årslön.
    men han har spelat i ca 5 år, läst alla böker, läsrt sig räkna pott odds, och massa andra skaker som jag inte har en aning om vad det heter.

vill på peka att på dagarna e han hemma med barnan och spelar inte poker, han e ute och leker med dem gpr till öppna förskolan  och underhåller dem. han sätter sig vid datan va kl 18 och siyter kvar där till kl 02. kanske...ibland länger beroende på hur tuneringen ser ut.

han har även varit och spelai i stora live tuneringar i tex dublin och mote carlo.
    han e duktig. jag tycker att det funkar bra nu...

men det var ett tag han slösade bort aldeles för mycket pengar på sitt spelande. Våga ställa krav. ge tider att mellan de och den tiden kan du spela. säg att han får spela tuneringar och inte cach games.

jag försvarar inte din killes bettende, vet själv hur mycket tjafs, gräl jag och min man gått igenom

har du frågor så e det bara att fråga.

• Anonym (grrr)

Lyckliga dig som har hittat tanken att det är ok med poker spelande
    Grejen är det att han spenderar så många timmar med att spela, det är inte pengarna vi bråkar om.. Vi planerar bebis och håller på för fullt men nu börjar jag dra öronen åt mig, kommer jag få hjälp med den lille eller kommer han bara sitta vid datorn, sånt kan man ju aldrig veta i förväg sitter i valet och kvalet...

• Anonym (poker karl)

hej!

jag förstår att du blir arg, besviken, förtvivlad hellt enkelt.
    du måste sätta gränserna säg att han kan spela et visst antal timmar i veckan och om han spelar alla timmar på endag eller över en hel vecka. så e det upp til honom. säg att du oxå skaffat en hobby tex. hoppa hopprep gör det i tid och otid bara för att jävlas.

jag vet att det låter barnsligt, men det e oxå barnsligt att inte ta sitt ansvar.
    berätta för honom att du vill ha dö tid tillsammans med honom och att han e tråkig.
    att bara för att man sitter i samma rum och gör 2 olika saker så umgås man inte.

lycka till med allt, hoppas verkligen att det ordnar sig!

• Anonym (grrr)

Ja jag får nog ta å skutta runt i rummet för att få uppmärksamhet *asg* jag är inte så bra på att hitta på andra alternativ.. När jag blir arg för han sitter å spelar så frågar han vad vi ska göra istället och då blir jag helt tom, kan inte komma på något annat vi kan hitta på... hjälp mig hitta på något man kan göra???????

• Anonym (dealer)

Jag jobbar som poker dealer och tro mig, alla pokerspelare som spelar flera gånger i veckan deltar i både live och nät turneringar samt cash games är beroende.

Anonym (poker karl): javisst din man tjänar mycket pengar, och det gör man om man är duktig. Men du glömmer att det är nån annans pengar som din man tjänar. För det är kanske 10 killar som går back för att din man tjäner muycket. Nästa gång är det din man som går back.

Jag har på nära håll sett att de flesta poker spelare som spelar ofta och även de som tjänar stora summor på detta är beroende. De flesta döljer nån slags tragik. Fast om man tjänar på det ser man ju inte problemet. Det kanske kommer många år senare.

Det finns inget som heter lätta pengar glöm inte det. Poker spelare är inget jobb som en del tycks tro. Det ska vara en hobby, för blir det ett yrke så har man gått förlorad...

TS be din kille ringa till rikscentrum för spelberoende tycker jag.

• Anonym (grrr)

(dealer)han ser sig inte själv som beroende, han säger att det är hans hobby och han tycker det är så jävla kul, vet inte vad jag ska göra.. vill inte vara elak och säga att han ska sluta helt, men det måste ju finnas gränser.. Alla måste ju få ha sin hobby men inte att det ska gå så långt så man blir beroende av sin hobby...

• Anonym (dealer)

Poker ska vara en rolig hobby, för det är ett kul spel. Men det verkar som det är mer än en hobby för din kille. Han verkar lite beroende, när det går ut över andra saker, tex jobb och övrig fritid och dig. Om han säger upp sig från jobbet för att spela poker på heltid tex då är det fara på taket.

Det är ju vanligt att de förnekar att de spelar för mycket. I aftonbladet i går stod om en kille som dolde för hela sin familj att han var nät poker beroende. Han tog sitt liv tillslut. Inte för att skrämmas eller så men kräv att han söker hjälp nu innan det är försent. Ställ ett ultimatum. Du ska vara viktigare än pokern i hans liv.

Svar på tråden Poker...