Inlägg från: SusanneS |Visa alla inlägg
  • SusanneS

NTI Skolan

Hejsan jag läser också på NTI skolan just nu läser jag franska på heltid men ska snart börja med matte B, måste bara fråga om alla prov sköts hemmifrån eller är det olika?
    Hur fungerar provet kan man göra det närsomhelst under prov dagen?

• SusanneS

Tack ska göra det har ju muntliga uppgifter som jag gör varje vecka funderade bara hur slut provet går till .

• SusanneS

annsing82 Tack för svaret det smidigaste hade ju varit för mig som är hemma med en 1 åring att få göra provet hemma, om man kan göra det närsomhelst på dagen kan man lättare tajma in barnvakt , finns det nån info om proven på hemsidan så man vet hur det går till?

• SusanneS

annsing82: Tack för infon, låter bra att man kan göra proven vilken tid som helst då fixar det sig med barnen :) ska ringa och höra lite med skolan också hur det funkar måste ha missat infon om proven, vi har samma lärare då ja.

Strawberryicecream: Tack skönt att man kan planera in tiden gillar att det är så flexibelt :).

• SusanneS

Female
    Jag pluggar heltid och har min yngsta dotter på 15 mån hemma, dom två äldsta går på dagis. Jag sitter och pluggar när hon sover middag och sen sitter jag varje kväll också funkar bra än så länge .

• SusanneS

Frida S
    Jag har studiebidrag plus lån, än så länge funkar det med pluggandet sitter när mannen är hemma läser en kurs i taget, men jag har ju inte gjort klart nån kurs ännu utan har slutprov på franskan på fredag får återkomma efter betyget är satt om jag klarar det bra eller inte .

• SusanneS

Frida S jag är också jättenervös för betygsamtalet får totalt hjärnsläpp ibland när jag ska prata och han bara frågar och frågar . Sitter här och pluggar nu kollar verben, klockan har jag svårt för så den tittar jag på.
    Hur går det för dig?
    Man får väl välja tid man ska göra provet? Hade tänkt att göra det på eftermiddagen när min man kommit hem och jag kan stänga in mig med datorn.

• SusanneS

Frida S jag har ingen tid för det muntliga ännu, hoppas kunna ta det nästa vecka.Imorgon går det inte med barnen har försökt att göra dom muntliga uppgifterna när dom var hemma men jag kan inte både prata med läraren och passa barn samtidigt.
    Jag har fått skjuta upp och ändra tider massa gånger men dom är verkligen flexibla med det så jag hoppas att det går bra denna gången också .

• SusanneS

Ni som har läst matte på distans hur fungerade betygsamtalet? Får man sitta och förklara massa saker?

Mamma till Tilde, Valdar och Hilda + bf 2/6-07
Svar på tråden NTI Skolan