NTI Skolan
Någon ska ska börja på distans om en vecka?
Någon ska ska börja på distans om en vecka?
Nej, men började distans idag.
Vad ska du läsa?
Alltså, började på NTI idag. Har läst där förut, men har ny kurs
kul att det finns fler! vad ska du läsa/har läst?
jag börjar den 8:e
ska läsa matte b först sen historia a och sen filosofi a
jag är lite fundersam på en lapp jag fick från de, det står "ta med antagningsbeskedet till första lektionen" vad beryder det?
vad jag har fattat så ska man inte till skolan alls?? hmm..
det står tomt under 'första lektion'
sen fick jag en till lapp som man ska skicka om man INTE kan komma?
tänkte ringa de imorgon, men det är så svårt att få tag i de..
Oj, jag har läst massor där. Fast inget av det du ska läsa. Har bara en kurs kvar innan jag har behörighet till högskolan. Läser marknadsföring den här månaden, men har läst allt ifrån naturkunskap till socialomsorg innan.
Konstigt att du har fått hem en lapp om det där Det har jag aldrig fått. Utan bara kurserna, vilka perioder som man läser och sedan inloggningsuppgifter. Fredagen innan kursen börjar brukar man få en lärare tilldelad sig.
Håller tummarna att du får tag i dem, jag vet hur jobbigt det är. Har blivit fel registerad på en kurs och uppfattningen jag fick av dem då är inte direkt bra Men det ordnade sig efter 3 dagar dock.
hejhej, jag har läst på NTI skolan på distans sen januari -06. börjar bli segt, sökte en annan utbildning till våren men kom inte in. så nu ska jag fortsätta på NTI, blir fransk i januari och geografi i februari. kul att hitta fler här som läser på NTI. tycker ni det e en bra skola o så? jag har inte haft några bekymmer alls med skolan, så det e ju skönt.
attans då, annars hade du kunnat hjälpa
hur får man böckerna förresten?
har fått elev-id nummer och sånt.. hoppas de skickade fel, de där lapparna.. och att de svarar i tel imorgon annars får jag åka till skolan och kolla om någon kan hjälpa mig där
man gör inga skriftliga/muntliga prov utöver de man gör över nätet?
FridaS
Vad kul med flera! Håller med om att det blir segt ibland, speciellt när man inte har lov som alla andra. Har pluggat hela julen och det är ingen höjdare. Men det går ju
Jag tycker NTI är helt ok, verkar vara bra lärare hela tiden (alla fall så har inte jag råkat ut för någon dålig). Fast det är ju en stor skillnad på kurserna. Vissa är ju verkligen heltid medan andra är väldigt enkla och kräver inte så mycket.
Läste geografi i november Intressant kurs, men jag är glad att den är över. Men jag tror den inte är så svår, bara jag som var seg i huvudet efter haft uppehåll i 10 månader
Vad är NTI, för skola? är det gymnasie kurser eller höskola?
Mammma
Jag brukar köpa mina böcker på typ tradera eller annan nätbokhandel. Tycker att det blir billigare så (speciellt tradera om man får tag i rätt böcker). Och eftersom man har en lista på vilka böcker som behövs till olika ämnen så kan man börja kolla efter den boken man behöver tex. halvår innan kursen börjar, vilket gör att det antagligen blir billigare. Alla böcker på tradera går på ett högre pris vid januari/augsti. *har superkoll *
Men vad konstigt att de vill att du kommer till skolan. Är du säker på att det är heldistans? Bäst att ringa och höra med huvudkontoret, de brukar veta även fast de är rätt snurriga ibland
Proven är på 5 timmar, och beroende på ämne så är det faktabaserat eller teori, om man har tex. webdesign eller sådana kurser. Och du gör dem hemma, alla fall om det är heldistans. Men ditt fall verkar ju lite tveksamt
Älvas
Komvux, alltså gymnasiekurser. Högskolekurser/program på distans finns på www.netuniversity.se