Inlägg från: strawberryicecream |Visa alla inlägg
  • strawberryicecream

NTI Skolan

Du måste skicka in en studieförsäkran! Kan göras via deras hemsida om du har inloggningskod eller bank-ID eller liknande.

• strawberryicecream

annsing82: Vad har du haft svårt att få info om? Jag håller inte med dig! Jag tycker alltid att det har varit lätt att förstå sig på NTI, och ett fantastiskt sätt att kunna planera sina studier som man själv vill.

SusanneS: Jag har läst ett flertal kurser via NTI distans och gjort samtliga prov hemma. Det vanligaste är att du får runt 4-5 timmar på dig från det att du laddat hem provet vilket man hinner utan problem!

Fick ni inte ett helt häfte med all info plus telefonnummer till NTI direkt så slipper ni gå genom komvux? Det fick jag och har inte haft några problem alls.

• strawberryicecream

annsing82: trots att det är distansstudier kan man ju inte göra egna deadlines som passar en själv! Lärarna måste ju få den tid de behöver till att rätta saker och ge betyg etc. Att NTI "har svårt att acceptera" att du inte följer deadlines är ju självklart! De skriver av dig om du inte följer dina åtaganden, så enkelt är det. Läs på halvfart istället om du jobbar samtidigt. Jag håller heller inte med dig ett dugg om att de är ohjälpsamma eller ger felaktig information. Jag misstänker att det är ens egen(brist på) studiemotivation som sätter de största käpparna i hjulet när det blir problem. För mig som är motiverad och verkligen tycker om att studera via NTI känns det som om det är en annan skola du beskriver.

• strawberryicecream

Men du måste ju ha haft mest otur i världen. Jag har aldrig någonsin hört att någon har haft så mycket problem innan! Varför ringer du inte NTI's ombudsman och berättar hur du har upplevt det så att det inte händer någon annan?

• strawberryicecream

Ja verkligen. DIN lärare är den du ska skicka in uppgifterna till, vars namn och e-mail står när du har loggat in. Det finns fler lärare i varje ämne som man också kan be om hjälp men de ska alltså inte ha ens inlämningsuppgifter.
    Det finns en organisation och det finns en ombudsman (vars nummer står i foldern) som du borde prata med. Du verkar ju ha haft världens virrigaste lärare...

• strawberryicecream

Gå till www.nti.se/distans och klicka på din stad. Där brukar finnas länk till komvux. Så sökte jag och det gick prima.

• strawberryicecream

Indianica: Det trodde jag också tills jag försökte. De prov jag har gjort har varit utformade så att det inte går att fuska så mycket, du liksom MÅSTE tänka själv. Sedan efter provet hade jag ett betygssamtal med min lärare där han ställde lite frågor. Om jag inte hade läst på hade det märkts direkt och kanske inte sett så bra ut....

• strawberryicecream

De får inte sätta betyget förrän du har haft det samtalet över telefon btw.

• strawberryicecream

Eng C är en rolig kurs, inte svår alls. Tat lugnt!!

Svar på tråden NTI Skolan