NTI Skolan
Nej, men började distans idag.
Vad ska du läsa?
Nej, men började distans idag.
Vad ska du läsa?
Alltså, började på NTI idag. Har läst där förut, men har ny kurs
Oj, jag har läst massor där. Fast inget av det du ska läsa. Har bara en kurs kvar innan jag har behörighet till högskolan. Läser marknadsföring den här månaden, men har läst allt ifrån naturkunskap till socialomsorg innan.
Konstigt att du har fått hem en lapp om det där Det har jag aldrig fått. Utan bara kurserna, vilka perioder som man läser och sedan inloggningsuppgifter. Fredagen innan kursen börjar brukar man få en lärare tilldelad sig.
Håller tummarna att du får tag i dem, jag vet hur jobbigt det är. Har blivit fel registerad på en kurs och uppfattningen jag fick av dem då är inte direkt bra Men det ordnade sig efter 3 dagar dock.
FridaS
Vad kul med flera! Håller med om att det blir segt ibland, speciellt när man inte har lov som alla andra. Har pluggat hela julen och det är ingen höjdare. Men det går ju
Jag tycker NTI är helt ok, verkar vara bra lärare hela tiden (alla fall så har inte jag råkat ut för någon dålig). Fast det är ju en stor skillnad på kurserna. Vissa är ju verkligen heltid medan andra är väldigt enkla och kräver inte så mycket.
Läste geografi i november Intressant kurs, men jag är glad att den är över. Men jag tror den inte är så svår, bara jag som var seg i huvudet efter haft uppehåll i 10 månader
Mammma
Jag brukar köpa mina böcker på typ tradera eller annan nätbokhandel. Tycker att det blir billigare så (speciellt tradera om man får tag i rätt böcker). Och eftersom man har en lista på vilka böcker som behövs till olika ämnen så kan man börja kolla efter den boken man behöver tex. halvår innan kursen börjar, vilket gör att det antagligen blir billigare. Alla böcker på tradera går på ett högre pris vid januari/augsti. *har superkoll *
Men vad konstigt att de vill att du kommer till skolan. Är du säker på att det är heldistans? Bäst att ringa och höra med huvudkontoret, de brukar veta även fast de är rätt snurriga ibland
Proven är på 5 timmar, och beroende på ämne så är det faktabaserat eller teori, om man har tex. webdesign eller sådana kurser. Och du gör dem hemma, alla fall om det är heldistans. Men ditt fall verkar ju lite tveksamt
Älvas
Komvux, alltså gymnasiekurser. Högskolekurser/program på distans finns på www.netuniversity.se
Älvas
Det var så lite
Mamma
Jaha, det är säkert så som du säger Skönt med halvtid
Då förstår jag Heltid hade nog varit omöjligt då...
Proven görs alltid på sista fredagen i kursen, och när du laddar ned provet så registeras tiden i deras databas. Och det är 5 timmar ifrån den tiden som du måste ha lämnat in provet, annars så blir det ig. Så tyvärr får man inte göra det över hela dagen.
Mamma
Precis, bara du gör den under fredagen. Och självklart kan du skicka in den tidigare om du är klar Hur smidigt som helst
Mamma
Låter vettigt
Hur menar du? Alltså du laddar ned ett worddokument med frågorna, gör ditt eget worddokument och skriver svaren där i. Om du får problem så ska man ringa läraren. Har aldrig behövt göra det själv, men det kanske blir problem om det är så sent du gör provet... eftersom läraren inte är där då. Men du borde inte oroa dig för det