Inlägg från: theoIsac |Visa alla inlägg
  • theoIsac

NTI Skolan

hej på er, hoppar in i den här tråden , ska börja plugga om en vecka ungefär. jag ska läsa heltid svenska b, matte a och engelska a, blir det mycket på en gång tror ni? borde jag ta bort nån kurs? jag vet ju inte alls hur det är att plugga på distans, om det är svårt menar jag.. kanske borde jag läsa två kurser bara fast då kan jag ju inte få heltid eller?
    nån som har koll på det här? och sen är det samma komvux böcker som använs annars, kan man köpa begagnade menar jag?

• theoIsac

hej nu har jag fått mina papper från Nti och ska börja redan på måndag ni som läst/läser via den skolan, hur hög är svårighetsgraden ungefär, hade ni bra betyg i högstadiet?

• theoIsac

Pink rose: ah ok, matte har jag jättesvårt för men dom andra ämnena hoppas jag inte blir nåt problem redovisar man nåt muntligt på engelskan och svenskan?
    ni som läser in gymnasiet, tar ni låndelen också eller bara bidragsdelen, jag hade tänkt att ta bidraget bara, det blir ju lite men samtidigt vill jag inte ha en massa lån att betala igen sen..kommer jag in på nån högskola sen så kommer jag behöva ta lån då istället..

• theoIsac

FridaS: ok, vad läser du för några kurser? jo jag skulle gärna ta lån men får försöka ta helgjobb istället eller nåt, man vet ju aldrig hur många år det blir sen på högskola och jag vill ha så lite lån som möjligt att betala av sen..

• theoIsac

annsing82: jaha va bra, står det nånstans på csn? jag funderar på att kanske ta lite lån om det blir fler kurser sen, om dom här funkar bra kan det ju tänkas jag läser fler kurser...då vore det skönt med lite extra pengar..

• theoIsac

mamma: har du läst matte a kursen? jag håller nämligen på med den och har lite frågor..

• theoIsac

mamma: ok, såg bara att du läst nån matte..nån annan som läser a kursen kanske? nej jag undrar lite om hur dom lägger upp prov o så..

• theoIsac

ericas mamma: kul, vad ska du läsa?

• theoIsac

female: för mig tog det en vecka från det att min kommun kontaktat närmsta kommun men kunde läsa ifrån, Nyköping för mig..
    så det gick rätt fort..

• theoIsac

malinka2: ok, mm trodde inte det skulle vara så svårt att läsa på distans som det är. jo vi har också massa uppgifter hela tiden men samtidigt är det ett jätteroligt ämne. läser matte och engelska också så det blir lite stressigt ibland. jag är glad att jag inte har nåt jobb nu iallafall, då hade det vart jättestressigt..vad för typ av distans läser du då? träffar då och då via komvux eller?

• theoIsac

malinka2: jag har också problem med diciplinen på matten, det är så förbannat tråkigt jag hittar ofta på nån ursäkt och gör nåt annat så får jag ta igen allt på helgen istället, dum som man är.. nej men det är svårt med motivationen när man pluggar distans, kanske kan man göra upp nåt slags schema hemma och belöna sig med nåt om man gjort plugget för dagen. jag brukar belöna mig med godis när jag pluggat bra hur går det för dig med svenskan då? tycker du det är lätt?

• theoIsac

min kommun betalar, gör bara vissa kommuner det?

Svar på tråden NTI Skolan