NTI Skolan
Precis, så vidare att inte hela datorn blir svart så det inga problem.
Precis, så vidare att inte hela datorn blir svart så det inga problem.
Haha, då är det ingen hit att göra provet med honom
Bara glad att jag kunde hjälpa till, lycka till med studierna Och gott nytt år själv!
Female
Då måste du bli beviljad av din hemkommun först, och om de går med på det så skickas ansökningarna till NTI skolan. Kontakta en syo så hjälper dem dig
Om det är heltid och 100 poäng ja.
Ska du bara läsa några få ämnen? Då kan du ju säga att det går fortare med NTI tex, men det är nog bäst att du kontaktar en syo som sagt
Åh vad sur jag är just nu Är supersjuk, och min lärare verkar inte finnas
Har väntat i 1 ½ vecka på svar, men inget alls. Så jag kanske har börjat den här kursen helt i onödan. Är så himla sur
Måste jaga NTI, men jag lär ju inte få ett vettigt svar ifrån dom
Ville inte fråga honom något, utan bara veta att jag har en lärare Har skickat in presentation och två frågor, inlämningsuppgifter etc utan att höra av karln. Började undra om jag verkligen hade en lärare, och kursmatrialet är så ouppdaterat så att det inte är sant.
Bogöran heter min. Lärarna brukar inte alls vara så sega utan svara inom ett dygn (alla fall de jag har haft innan), karln var dessutom himla dryg när jag ringde och förklarade. Visst kan man ha många elever, men att skicka ett litet mail och visa att man finns är inte för mycket begärt tycker jag.
Mamma
Ja, eller hur Du får helt enkelt jaga honom lite.. fast du läser ju halvtid så det är ju ingen direkt panik.
FridaS
Eller hur Jag läser marknadsföring och första uppgiften är till grund till hela fortsatta kursen så jag vill gärna ha respons på den innan jag börjar på andra uppgiften.
Åh, visste inte att man kunde läsa franska på NTI. Låter spännande
Nu har jag alla fall fått respons på första arbetet. Tre meningar. Hoppas det blir bättre
FridaS
Häftigt Jag hade hellre läst något språk än marknadsföring, men jag kunde inte välja något annant
Hoppas du kommer trivas bra på Sweja, jag tycker att det är så skönt att jag kommer vara helt klar i början på feb
Annsing82
Vad konstigt Förstår att du känner att det blev konstigt. Hoppas de har förståelse och att det går bättre nästa gång.
Ying yang
Det borde vara att du får x antal uppgifter som du ska lösa, och sedan skriva ned svaren i ett word dokument. Och som du sedan skickar till läraren när du är klar.
SusanneS
De kurserna som jag har läst har proven gjorts hemifrån. Det var någon längre bak i tråden som läste språk och som fick göra ett muntligt prov på telefon. Och någon annan som gjorde det på en skola, men hon hade halvdistans har jag för mig... kolla längre bak i tråden.
Female
Japp, en annan kommun fick godkänna min ansökan eftersom NTI inte fanns i min kommun. Prata med en syo så kan de hjälpa dig.
Åh, är så himla glad! Nu är jag äntligen klar med komvux och NTI, har äntligen fått behörighet till högskolan Yay!
Female
Tack så mycket
Indianica
Det är ändå betygssamtal på telefon efteråt, där man går igenom provet och måste förklara hur man har tänkt. Inte så enkelt som man tror, som sagt.
Isac04
Jag tycker det är stor skillnad på kurserna, så det är svårt att säga något direkt.
Ericas mamma
Japp
Mamma
Har inte läst matte iofs, men mina lärare brukar fråga mer genomgående om provfrågorna och de sakerna som man har haft på inlämningsuppgiften. En av lärarna sa en gång att det inte var något att gå igenom så var betygssamtalet klart i stort sett, medans sista kursen jag hade var det ett förhör på över 30 min Enorm skillnad alltså, så det är svårt att förutspå något.