Inlägg från: lyckliga snäckan |Visa alla inlägg
  • lyckliga snäckan

Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!

Hej allihopa. Sållar mig till den nya tråden.
    Har haft en underbar jul och nyår var också mycket lugn och mysig.

Tänkte höra med er här inne om ni låter era små sova på mage. Vår lilla är definitivt ett "magbarn". Men jag vågar bara låta henne sova på mage på dagen o jag sitter brevid. Hon sover som en stock. På rygg sover hon ca 5 min. Jag har hela tiden fått ha henne på magen på dagarna och nu 3 mån känns det verkligen som om det är dags att ta itu med lite annat medan loppan sover.

Problem...nu när hon fått sova på mage på dagen vill hon inte sova på rygg på natten. Hon är super orolig och slänger med armar och ben. Så fort jag tar upp henne somnar hon dock.
    Tips och trix någon?

Gott nytt år till er alla.
    /Anna

• lyckliga snäckan

Tack för alla svar. Vi ska absolut prova sidoläge...

Vi döper Majken på lördag. Samma kyrka som vi gifte oss i och mest för tradition. Det blir fint helt enkelt. Alla andra i släkten är döpta och hon ska ha klänningen som min mormor gjort. Gammelmormor är fortfarande i livet och pigg o glad så det känns extra roligt.(Jag har ju själv haft den klänningen för si sådär 28 år sen.)

Imorgon är det dags för BVC, längesen nu känns det som. Undrar hur stor hon blivit..STOR känns det som..;)

• lyckliga snäckan

Hejsan allihopa.

Har också varit vv och det funkade super. Men med mig är de antingen eller..Jag vill köra fullt ut och tappa mina 12 kg på 3-4 månader...Började med vv amningsprogram, men det kändes inte så lönt liksom..
    Jag får ta tag i det på allvar när jag slutat amma...

• lyckliga snäckan

Junipingla: Jag åt alla points och gick inte ner ett smack..fast jag kanske skulle ge det lite mer tid. Jag följde bara ett par veckor..och blev lite otålig eftersom jag förra gången gick ner ca 1 kg i veckan..o det är ju iten bra att bli av med det för snabbt..för amningens skull.
    Nya tag helt enkelt.
    Går du på möten?

Jag kommer nog imorgon..till Väla-träffen.

• lyckliga snäckan

agda06: Vart går ni på ÖF?
    Vi vill solla oss till er andra..majken blir mycket gladare när det händer lite. Och sen vilar vi gärna på eftermiddagarna ; )

Hoppas att ni haft en bra helg.

• lyckliga snäckan

Annika ; Ja, jag känner att vi behöver sysselsätta oss lite...för bådas skull.Är det bara fredagar på Maria församlingshus? Vet du? Jag tror att jag bokar in fredag redan nu, tomt i kalendern.

Väntar med spänning på att babysim ska komma igång, hoppas att Majken också gillar att bada i stor bassäng.

Onsdagen är redan bokad. Ser till att maken lämnar bilen hemma.

Vilket väder idag. Tog en promenad och laddade mina solceller ; )

• lyckliga snäckan

Jag har också tänkt på er andras nick! Ok, Agda nu förstår jag också..Och Junipingla...det är glasklart..men er andra..Ligger det ngt bakom eller bara taget eftersom allt man försökte med är upptaget..
    Så kändes det när jag skulle logga in..Men mannen kallade mig snäckan innan..och eftersom det var upptaget så slängde jag till "lyckliga" eftersom vi var med barn ; )

Hoppas att ni haft en bra helg.`
    *kram*

Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!