Inlägg från: metallgem |Visa alla inlägg
  • Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!
  • metallgem

Jag har varit lite tveksam till dop.. maken ville att vi skulle döpa skruttan så vi har diskuterat det fram och tillbaka.

Jag är ju kristen men inte direkt troende så jag ville nog att Adela fick välja det själv när hon blev stor.

Men, efter min mormors död och under begravningen den 29:e så blev jag övertygad om att jag ville döpa henne.
    Prästen pratade om att gud "tar över" mormor från livet och att hon inte är ensam. Och att det samma gäller dopet, att barnet aldrig är ensam utan gud vakar över henne.
    Troende eller inte det är en vacker tanke och alla som vill min flicka väl välkomnar jag.

Lät det flummigt? Lite kanske.. Men vi har bestämt att döpa henne, någon gång i slutet at februari tror vi.

Idag var vi på slutkontroll av Adela på Neonatalavd. Alla värden såg bra ut så vi behöver inte komma tillbaka, skönt!

Kramar från mig och Adela!

• metallgem

Adela sover oftast på sidan. Gillar inte att hon ligger på rygg, är rädd att hon ska kräkas och kvävas pga det.. Nästan alltid har hon ju precis ätit innan hon lägger sig. Ända gången hon ligger på rygg är när hon ligger i vagnen när vi är ute och går.

Prova med sidan. Jag brukar lägga en filt om henne, så att hon ligger i den som en vårrulle liksom. Filten ligger runt hela henne lite löst. Då kommer hon inte så långt när hon fäktar till och känner sig lite tryggare.

• metallgem

10,30? Då försöker vi också att vara där! Vi tar ju tåg från häljarp och sen buss.. Det är nu om inte förr jag förbannar mig själv för att inte ha tagit körkort tidigare.

Känner alla varandra sen innan??! Aja, jag hittar er nog.

• metallgem

Det ska bli kul! Då ses vi nästa torsdag!

• metallgem

Annika L, välkommen!
    Nä, vi är inte alla Helsingborgare, jag tex. är en föredetta Helsingborgare som numer bor i Häljarp.

• metallgem

Ja, tack för idag! Jättekul att se er alla, träffar er gärna igen!
    Båda dagarna fungerar för mig. Nästan hellre onsdag.
    Hoppas att Williot kryar på sig snart, Lothan!

• metallgem

Vad duktiga ni är med VV!
    Jag hade behövt gå ner X antal kilo jag med.. men jag är usel på den disiplinen som VV kräver, att bokföra sina dagar och räkna hekton hit och dit. Har varit med VV för några år sedan men tröttnade efter några veckor redan, gick visserligen ner en hel del men det var för att jag bestämt mig att så skulle det bli..

Vi har ett gym här nere i vår lilla "håla" så jag har bestämt mig att börja på pilates, vill bli av med den slappa rumpan jag lagt till mig med.. Alltid nå´t!

Hoppas att ni haft en trevlig helg!

• metallgem

Fighter, välkommen! Har ni köpt gård till alla djuren eller ska dom inkvarteras någonstans?

• metallgem

Ekorrn satt i granen tycker jag är Så söt, A verkar tycka det också.. Vers 2 har jag precis lärt mig så det kanske är därför jag själv är så begeistrad.

Satt en kväll med ett skrikande barn och hade provat allt, ligga på sidan, ligga i min famn, tutte, magmassage, hon slutade inte skrika, då började jag sjunga ekorrn satt i granen, typ 10 ekorrn satt i granen senare tystnade hon och bara låg och tittade på mig. Hon tyckte nog inte jag var riktigt klok.. men hon blev lugnare och somnade till slut!
    Kommer ni ihåg den orange sångboken man hade när man var liten? Undrar om den finns att köpa fortfarande, där finns hur många fina sånger som helst.

Så mysigt det är med snön! Hoppas att den ligger lite.

Nu ska vi ut och gå sen ska jag försöka sätta mig och sy när A sover, ska slåss med en puffärm..

Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!