Inlägg från: metallgem |Visa alla inlägg
  • metallgem

Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!

Vi är fortfarande helt insnöade... stora valla täcker gatan cå vi kommer ingenstans. Grannarna har ringt och hört när plogbilen behagar besöka vår gata och fick svaret "vi kommer när vi kommer".... ok...

• metallgem

Ja, man skulle vara barn i det här vädret, ungarna på gatan är helt lyriska. vi har en lekplats precis utanför oss med en pytteliten backe som dom åker nerför. Hela gatan är full med folk, ingen har kunnat ta sig till jobbet och inga barn är på dagis.

Jag håller er uppdaterade om plogningsstatus!

Agda och mahj, klart vi kan dejta en annan dag med, ha en mysig dag med mormödrarna!

Junipingla, jag bjöd på den andra jackan som var ute, uppsala, bjuder du på den med så hojta, det är ju lite onödigt att vi bjuder båda..
    Tur för honom förresten att du fick fina blommor! Det är ju alltid mysigt!

• metallgem

Ingen fara!
    Det verkar som att det inte fungerar ändå.. Grannen provade att köra på gatan ändå och det gick sådär.. hans Audi har fastnat i backen!
    Uppsala, om ni fortfarande är på hör jag av mig i morgon om status, annars får vi helt enkelt ta det en annan gång.

• metallgem

Nä, vi tar det en annan gång, jag skulle inte själv vilja ge mig ut på vägarna i detta vädret.

På tal om att bränna points, jag var ute och gick med A i sjal idag. Jobbigt som bara den! Hon sat där och sov och hade det så bra så!

Junipingla, hur är det, var det en elastisk sjal du hade eller en vävd? Har en elastisk och vill ha en vävd med vet inte vilken som är bäst..

• metallgem

Vi ska ha ryggbiff med en god matig sallad om det kan fresta.
    Lite romansallad, avocado, tatsoi, alfagroddar, melon, lättkokt sparris och annat smått och gott. Lite olivolja. pressad citron och slat och peppar över.

Kör försiktigt Agda, vägarna känns sådär..
    Hur gick det med shoppingen förresten? Fick Moa en ny vårgarderob??

• metallgem

MaHj, Lyckliga du!

Ja, hon är söt som socker, duvan, nästan så man vill bita henne för att se om hon är verklig.

Ha en skön helg alla!

• metallgem

Åh, räkor, det lät inte dumt! Rökta räkor, hur gott är inte det?!
    Hemlagade hamburgare lät också super!

Lothan, hur är det med vovven?

K har hyrt "På andra sidan häcken" som vi ska kolla på nu. Popcorn, pepsi max och tecknad film, kan det bli bättre!

• metallgem

Louise K, läste inte ditt inlägg innan jag skrev.. Skönt med maken!! Håller tummarna att biopsin inte visar något!

• metallgem

Så trist med era sjuka bebisar.. Hoppas att de kryar på sig snart!
    Uppsala, kanske därför K varit lite kinkig på sistonde.

Filmen var kul. halva iaf.. vi somnade ifrån den båda.. om duvan tillåter ska vi titta på resten nu!

Var på väla idag..igen.. skäms inte supermycket, Lothan var där hon med!
    Fyndade en dösnygg kjol för 400 (hade kostat 1300) på tantaffären Almia och ett par stövlar med päls på för 200 pix på Scorett. Stövlarna hade kostat 1000.. Man blir GLAD av att fynda!

Jag ska in till doktorn på måndag, får man hänka med på lunch månne?

Idag blir det räkor till melodifestivalen, blev så sugen när Snäckan skrev om det..
    En supergod sås till räkor ist för majo är att blanda i basilika och rivet citronskal i kesella + salt och peppar och lite olivolja, fräscht och gott!

• metallgem

Lothan, prova Vanish förresten, det tar bort de flesta fläckar tycker jag.

Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!