Inlägg från: Fighter |Visa alla inlägg
  • Fighter

Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!

Halloj, min sambo är helsingborgare och har nu övertalat hela familjen att flytta ner till sundets pärla i slutet av mars.
    Familjen jag talar om består av mamma och pappa, hundar och hästar plus lilla Tuva född 15/10-06.

Känner inte en kotte därnere och kanske tom får svårt med språket....snyft

Till frågan...
    Får jag & Tuva leka med er ???

• Fighter

Halloj igen och tack för välkomnandet.

Metallgem ---
    Flocken med djur inkvarteras på svärfars gård, stackarn fick bygga stall, det var kravet för flytt.
    Vi kommer iofs bara bo ett stenkast därifrån, lite lantis blir man.

Väla vet jag faktiskt vart det ligger, Babyland ligger väl där ?

Ha det gott i slasket (här har vi ca 40 cm snö)

• Fighter

Halloj hörni, mitt flyttlass går ju inte förrän sista helgen i mars, kommer dock flytta ner hästarna och vara husvakt veckorna 8,9,10. Tänkte att jag kan väl hänga på fikan redan då, sen är vi nämligen bara hemma 1 ½ vecka innan flytten går.

Ska bli så himla skönt att iaf ha ngn att prata med där nere !

• Fighter

Hej på er, tänkte höra om ni vet ngt bra babysim därnere.
    Här är det iaf så att man måste anmäla sig i god tid, så det börjar väl bli dags.

Ha det gott

• Fighter

Måste bara beklaga mig över skit-SAS & skit-Folksam idag.

Min sambo är nere i HBG för att bygga klart mitt stall, jag bokade biljett på eftermiddagen till ett flyg ikväll, trycker in mitt kortnummer och får bokningsbekräftelse till mailen. Har även tryckt in kontaktuppgifter osv.

Nu när min sambo står där och ska hämta ut biljetten så är den avbokad pga ingen täckning på kortet, observera att jag vare sig blivit informerad om detta via mail eller telefon, vilket jag tycker dom borde när en bokning avbokas (har jag fel????)

Då rusar jag till datorn och kollar på internetbanken och ser att folksam dragit 3367 kr istället för 367 kr, (hundförsäkringarna). KLANTAR !

Som tur är fanns platsen kvar så att vi kunde köpa biljetten på min sambos kort istället så det löste sig iaf.

Hade han inte kommit hem idag hade jag dött, har knappt sovit på flera dagar pga lill-terroristen !

Aja ha det gott i blåsten !

• Fighter

Halloj, nu är vi anmälda till babysim på filbornabadet, började en kurs vecka nio, var dock lite tidigt då hon knappt passerat 4 kg än så den 22 maj är vi redo !
    Ska bli så skoj !

• Fighter

Ang nick ---
    I början ville jag vara anonym, och min stora vovve heter Fighter så han fick låna ut det.
    Så det är inte så att jag försöker vara tuff eller ngt sånt, haha.

Kikade på sista delen på Band Of Brothers idag, sjukt bra. Har ni inte sett den så måste ni göra det !

Har iaf spikat datum nu för nedåkning till skåneland så den 21 feb så tänker vi minsann fika med er !
    Förresten, tar ni alla med er barnvagnen, borde ju bli rätt så trångt !

Sängen hägrar, ha det gott !

• Fighter

Vi går oxå på babymassage, fick erbjudandet av BVC. Det får alla här uppe, har bara en gång kvar nu.

Då tar vi oxå med vagnen, hon ligger ju bäst där.

Nu ska vi ut i stallet, stackars Tuva bor ju nästan där.

Ha det gott

• Fighter

Hoppsan, den åkte iväg tom,

Antar att ni går på ngt special babysim, vi kommer gå på Filbornabadet, ringde bara dit och anmälde oss utan ngt krux alls.

Vägde Tuva igår, 4530 g ! Värsta tjockisen, 540 g på 3 veckor.
    Hon växer så det knakar.

Ha det gott !

Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!