• MaHj

Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!

Métallgem: Har du fått mitt meddelande till inboxen, om inte alla hinner kolla här så kan jag hämta er och köra till Väla.

• MaHj

Jag pratade precis med Metallgem, hon kommer dit vi är, stan eller Väla, jag skall lämna på dagis nu återkommer.

• MaHj

Vad säger ni damer? Det verkar som om vi inte får kontakt med alla medverkande, skall vi köra på Väla som vanligt så vi kan ta avsked av olivbrödet? Eller hinner vi komma i kontakt med alla för att bestämma annat?

• MaHj

Ja det blir lite i sista minuten nu.

Vi kan ju se på fredag om det är fint väder så kan vi ju träffas ute i stället för ÖF så vi kan rasta våra vildbattingar ute.

Då ses vi på Väla då??

• MaHj

Lyckliga: Vi skrev om varandra innan. Vi ses på Väla.

Agda: skönt medv en sömntuta, men hon hade väl att ta igen.

• MaHj

Vilken storlek har ni ni era bondgårdsbodysar från P.OP och är de stora?

• MaHj

Lyckliga: Kämpa på!!!! Jag såg också den artikeln, snart ger det sig, jag lovar. Lycka till

• MaHj

Nu måste jag dela med mig av något gott hopkok jag gjorde precis:
    Gör potatismos. Stek strimlad lövbiff med champinjoner, squach och broccoli. Lägg moset längs kanterna i en form, lägg kött och grönskaker i mitten och häll på Keldas äldeostsås (på kött och grönsaker) sätt in i ugnen och gratinera tills moset fått fin färg och såsen  blivit varm. Blev jättegott och inte så många points!

• MaHj

Metallg: hahaha, jag ignorerade dig inte vi bara skrev om varandraFlört. Vi kommer gärna på fredaG.

• MaHj

Agda: Vi gjorde upp ett schema med hemma hos träffar, Carenya har det och lägger ut det här på tråden, så man kan skriva upp sig. Jag gjorde potatismoset på lättmjölk och olja så där räknar jag 3, jag hade mycket grönsaker och inte så mycket kött så det blev 1 och såsen ger 1,5 för 3 msk ( jag tog 6 msk men jag är ju lite lyxlirare som rör mig med 30 pts/dag) så man kan få det för 5,5pts.

I kväll blir det Junipinglas berömda Smoothie och Men in trees på tv3.

• MaHj

Nu är alla mina points slut så då kan jag lika bra gå och lägga mig! Godnatt!

Metallgem: Att locka med den kakan funkar på mig iallafall mmmm låter smaskens!!

• MaHj

Hoppas alla sjuklingar blir bra snart! Stackare det är ju så jobbigt när man inte får  sova.

PCO: Nu har du satt griller i mitt huvud.......kebabtallrik hur gott lät inte det, med friterade pommes och massor av vitlökssås åhhhhh så gott! Man borde kunna göra en smal variant av det ju.

Jag är helt hopplöst hungrig/sugen, det ända jag gör (nästan) är att fundera på nästa sak jag skall äta och i dag när jag var i affären så bara stod de där: Mjuka ballerinamuffins med nougatfyllning, jag höll dem i min hand bara för känslans skull, åhhhhh måste bara smaka någon gång. På måndag efter vägning kanske, nej jag skall inte få smak på demOskyldig, jo ,nejOskyldig.........kanske.

• MaHj

Åhh Junipingla, gumman, stackars dig, sånt händer alla, man måste skälla i bland det liksom bara bubblar ut skäll från en. De har säkert redan glömt det. Själv stod jag och hotade H med att något annat barn skulle få hennes frukt och middag på dagis om hon inte kädde på sig, hon stod naken och vrålade att hon inte skulle till dagis, härligt med lugna mysiga morgnar..... Och du: Jag håller med dig om killen på tv4, det kan bli väl hurtfriskt i bland........ puss och kram på dig!

• MaHj

PCO- Ja det är inte lätt alltid.....JAg känner inte till det märket, tyvärr.

• MaHj

Lyckliga: JAg hade nog inte vågat frysa in dem.

• MaHj

MGem: Jag, H och O kommer. Skall bli kul, glöm nu inte att plocka fram gympadojjorna så du kan springa brevid linbananFlört. Vill du vara snäll och posta din adress i min inbox eller messa den. kram

• MaHj

Lothan: Åhh du har fått sovmorgon ju, här startades dagen kl 05,00!!!! Japp vi ses snart!

• MaHj

Junip, Uppsala: Vad tar man på de stora barnen i dag så svårt med utekläder nu , man klär ju lätt på dem för mycket tror jag.

• MaHj

Junip: Så mysiga bilder.

Tack själv för dagen!

• MaHj

Uppsala: Godmorgon Skrattande!! Va trevlig med lite morgonssällskap! Jag säger som du utsövd i dag, jag lyckades inter hålla mig vaken till mer än 20,00 jag övertalade B att hyra film vilket han tyckte var onödigt eftersom jag ändå bara skulle somna från den, jag fick dock som jag ville och det hände som han sa.....Men som sagt barnen har en pigg mamma vid 6 tiden då ju....

I kväll har vi lånat bort H till Mormor och Morfar så att vi skall få en liten andningspaus, skall bli mysigt.

Metallgem: TACK för i går, åhh va ni bor fint och så mysigt fika ni hade gjort sitter och tänker på den nu hungrig som jag är (ovanligt).

Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!