Inlägg från: lyckliga snäckan |Visa alla inlägg
  • lyckliga snäckan

Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!

Hejsan tjejer.
    Sov bra från fredag till lördag men inatt var det dags igen. M vaknar en gång varannan timme och ska vara i vår säng. När hon somnat om försöker jag lägga tillbaka henne men då vaknar hon och skriker. Ja ja det löser sig.

vv imorgon..håller tummarna..

• lyckliga snäckan

Metallgem: Strumpor helt i min smak. Det ska vi kanske inhandla.

Nu har jag försökt få Majken att somna i sin spjälsäng. Det gick Ok. Men en hel del gråt. Oj, vad det gör ont i mammahjärtat. Men å andra sidan så gråter hon även om jag håller henne så jag satt brevid och smekte snuttefilten över näsan. Måste ju få göra ngt..
    Stort minus var att hon inte sov så länge. Vi får se hur det funkar till natten...

• lyckliga snäckan

Uppsala: Jag provade att lägga min sov T-shirt hos M nu, får se om det hjälper.

MaHj: Tack för att du delar med dig om erfarenheter. Kan lätt känna mig stressad över att, ja ditten och datten. Men idag slog jag näven i bordet och sa till mig själv: EN sak i taget.

Nu sover hon i spjälsängen, men nattad av bröstet. Ja, som sagt en sak i taget.

• lyckliga snäckan

Carenya: Om de är Ok att vi kommer efter tandläkaren så kommer vi gärna. Ungefär vid 11 tiden. ; )

Fika hos Carenya:
    Junipingla
    MaHj
    metallgem
    lothan
    (lyckliga snäckan)

• lyckliga snäckan

Agda: Vi vill gärna att ni kommer!

Liten M som trilskats med tupplurarna idag. Fast i övrigt så har det varit en sån bra dag. Hon har skrattat så mycket och legat och lekt för sig själv.

Tror att det är tand på G och att det är därför som hon varit kinkig och inte riktigt sig själv.

Ser så mycket fram emot imorgon ; )

• lyckliga snäckan

Har ni kollat vad era barns namn betyder. Jag kollade på gravid.se (majken=Klä med blommor)

Och när Majken började användas i Sverige på 1500-talet så stavades det Moiken..ha ha ha Det låter som ett mumintroll eller ngt ; )

• lyckliga snäckan

2 pointsbar vit choklad...ÅHHHHH, vad gott. De andra är goda men denna var gudomlig.

Heja heja alla viktminskare. Själv har jag satt upp ett foto på mig- "gamla mig" som motivation..

Japp- babysim nästa!

• lyckliga snäckan

Idag har min lilla Älskling dykt. Hon var så duktig och tyckte minsann att det var roligare efter dyket än innan. Det bådar gott. ; )
    Häftigt tycker jag.

• lyckliga snäckan

Tack för idag.

Uppsala: Hoppas att det blev mycket lyx. Att du blev ordentligt ompysslad och att lilla K ville äta ordentligt.

Hurra, bebis åt en halv burk mat och sen tog vi en lååång tupplur. Hur ofta händer det att de vill vila samtidigt som en själv?

• lyckliga snäckan

Louise K: Vi har ingen handbroms på vår vagn, men det verkar ju som en bra idé för er del ; )
    Hoppas att det våriga vädret får er lite piggare.

Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!