Inlägg från: lyckliga snäckan |Visa alla inlägg
  • lyckliga snäckan

Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!

Hejsan gänget! Vi kan inte komma idag. Lilla Majken har feber och hosta o snuva..kom inatt..
    Vi kör hem till mormor och kurerar oss istället..
    Ha det så kul..det vet jag ju att det blir.

Kramar från oss.

• lyckliga snäckan

Tjena tjejer.

Vilket väder..vi har inte varit ute på två dagar och jag är helt slö. Majken är ju fortfarande lite dålig, men att vara inne hela dagarna inge vidare. Tur att mina föräldrar har brasa i vardagsrummet som gör det lite mysigt.

Jag hänger gärna med på träff "hemma hos" - någon dag.

kram o hej

• lyckliga snäckan

Metallgem: sugen jag blev på er middag ; )
    Fast vi har det inte så illa heller. Vi ska ha räkor mums..och vitlöksbröd.

Ha en bra helg och ta det försiktigt i trafiken om ni ska ut.
    Kram kram

• lyckliga snäckan

Louise K: Va härligt!

Lothan: Vi använde galltvål..gnuggade in det på fläcken innan tvätt i maskin.

Metallgem: Var filmen rolig? Vill gärna se den..sköldpaddan är så söt.

Vi har varit på akuten idag med majken..Hon andades tungt..huh..så hemskt..men det satt inte på lungorna i alla fall utan dt är någon slags luftrörskatarr eller så.Fick inget för det, bara ge hene ljummet vatten. Vill bara att hon ska bli bra.Och det blir hon snart ;) Vi myser och kurerar loppan idag.

• lyckliga snäckan

Hett tips för bebisar med veck..(vilka bebisar har inte veck? ; ) Ja, i alla fall veck som är svåra att hålla rena och som blir röda. Pure Lan (100 % lanolin) som man har till såriga bröstvårtor funkar kanon.

Fick tips om det på BVC och det är ju en kanon bra kräm eftersom den är helt naturlig.Det funkar bra på majken i alla fall..vid halsen och bakom öronen.

• lyckliga snäckan

Ja, hjälp va' ni skriver ; ) Tycker att jag är flitig här inne men ack nej.

Majkens andning är mycket bättre..skönt.Fast jag har blivit förkyld också så vi snorar ikapp här hemma. mycket te och mycket mys ska nog göra susen.

Uppsala: Bra, att du skriver vad du hört ang ullfett/lanolin. Jag har ju bara hört bra om det,så det är viktigt att all info når fram och sen får var o en bestämma själva.

Jag har haft en riktig krängar-vecka..men jag får helt enkelt ta nya tag nästa vecka.

Buhu-vi kommer att missa första babysimmet antar jag..ska man ringa och säga att man inte kommer eller hur funkar det?

• lyckliga snäckan

VV-vänner..Härligt att det gått bra för er.

Någon som har ngt bra tips på vad vi kan göra när maken fyller 30..det är nästa fredag. Han är ledig hela dagen, men vi kan inte riktigt komma på ngt att göra.. Tips?

• lyckliga snäckan

Japp, Majken med hela tiden..är planerat i alla fall..Hon tar ju fortfarande inte flaskan så vi är lite begränsade i "ensamtiden".

Tänkte att jag kunde ta med mannen till hotell och käka frukost,.myspys..men då ska det vara en riktig gottig buffé(perfekt för en som räknar points,..ha ha)

äsch..det är ju så svårt..vi ville resa någonstans, men känner att det passar bättre senare i vår..men väder och så..

• lyckliga snäckan

Buhu..junipingla..denna bikinielefanten kan inte komma med på babysim imorgon..Lilla tjejen är fortfarande dålig. Vi som sett fram emot detta..ja ja nästa vecka..

Två röda prickar/blåsor på majkens rygg..vattenkoppor mån tro? Vi får vänta o se..

Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!