Inlägg från: Fru Söderlund |Visa alla inlägg
  • Fru Söderlund

Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!

Jag brukade ha svarta cykelbyxor med en midje kort kavaj och en kjol som slutade under rumpan. Pricken över i:et var mina USA sockar och mitt våfflade hår. Det var tider det *ler*..

metallgem: du kan gärna få mitt recept sen, morotskaka a´la Camilla, bytte bara ut vetemjölet mot dinkel..mumsfilibaba! Jag ÄLSKAR morotskaka.

• Fru Söderlund

Här kommer mitt recept på morots kaka..

2 ägg
    2 dl socker
    1 dl olja
    3 dl fint rivna morötter
    2,5 dl vetemjöl el dinkel
    2,5 tsk bakpulver
    1 tsk vanilj socker
    1 tsk kanel

Vispa socker o ägg pösigt o sen i med morötterna o oljan. Blanda resten av de torra ingr separat o blanda sen i.. Grädda i 175 grader i ca 20 min.

Garnering:

60 gram philadelphia ost (light)
    25 gram rumstempererat smör
    2 dl florsocker

• Fru Söderlund

Håller med er, en träff hemma hos låter super, så kan vi njuta av alla goda bakverk...mums.. Och en kväll ute till sommaren låter inte heller helt fel=)

Inatt har jag fått sova 1,5 timme..zzzzzzzz vet inte vad det var med prinsen. Så huvudvärken jag gick o la mig med igår har ju inte direkt gett med sig. Tur att det inte är onsdag förrän i morgon, ser ut som om jag sålt smöret o tappat pengarna idag..

Må så gott, ses i morn!!

• Fru Söderlund

Jag tog förresten i valnötter förra gången jag bakade den kakan, och så la jag några uppe på glasyren också.. MUMS..

• Fru Söderlund

Louise k: Vad synd, men det får helt enkelt bli en annan onsdag! Jag bor på Västergård, går gärna ut och går ngn dag. Måste ändå gå ut med min hund Diesel varje em mellan 12-14 tiden.. Promenaderna blir såå mkt trevligare när man har vuxet sällskap=)

Fighter: Om inte annat lär du se när du kommit till rätt fik = barnvags maffian.

Ni andra vi ses i morn!!!!!!!!!!!!!! Kram

• Fru Söderlund
      Tack för idag, lika trevlig som alltid!!

Lyckliga snäckan o Junipingla: Saknade er idag, hoppas att ni o de små är friska till nästa onsdag!

Fighter: Välkommen i gänget, trevligt att träffa dig o Tuva, en riktig liten sötnos!

Kram från oss!!
  • Fru Söderlund

metallgem: Jag o W kommer jätte gärna, hittar ju till H Flört. Får bara ha en närmare vägbeskrivning i såna fall i min inkorg..

• Fru Söderlund

Junipingla: Jag har plats i min bil, isf kan ni ju åka med mig! Nemas problemasGlad. Vet ej när det gäller storlek, det är som du säger, man vill ju inte ta för stor storlek..

Nu ska jag kolla färdigt på What about Brian.. Och sen ska jag hoppa i bingen, sov gott mina vänner!!

• Fru Söderlund
     Förvirrad som man är... Trodde vi skulle till BVC idag för att vaccinera Williot för andra gången. Så tittar jag i den gula boken, det var igår... Fast jag måste säga att det var så mkt trevligare att fika med erKyss. Och nu när det är tfn tid på BVC så svarar dom inte, suck!

agda06: Jag kan gärna hämta upp dig o Moa om ni vill följa med i morgon!

Williot sover fruktansvärt dåligt nu, och har gjort det i 4 nätter... Annars brukar han sova som en Oskyldig. Så nu känner jag mig som något katten släpat in..

Hoppas ni andra sovit gott! agda06: Vilken LYX
  • Fru Söderlund
    agda06: Nej, isf tar jag inte med ngn vagn, han brukar bara somna i den om vi är ute o går. Annars brukar han kunna sova lite överallt.. Så det löser sig isf!

Svar på tråden Forts. Helsingborgsmamma i höst/vinter del 3!