Ulrisa;
Tack för din omtanke

Sam har haft stora besvär med magen, han har varit förstoppad.
Först hade han inte bajsat på 4 dagar (innan bajsade han flera ggr/dag) och man såg att han hade ont av det, han krystade så förtvivlat.
Vi bor i Lund, så vi åkte till barnakuten där.
Dom ville knappt ta emot oss ens och även läkaren vi träffade ansåg att det var "normalt" att en så liten kille inte bajsat på ett par dagar.
Enligt henne kunde det gå upp till en vecka utan att ngt var tokigt (en sköterska påstod 14 dagar...)
Iaf, efter 4 dagar så lyckades han bajsa men sedan var det stopp igen.
Han bajsade inte på 6 dagar och den sjätte dagen så skrek han förtvivlat pga magknip och kämpade med krystandet så att ådrorna stod ut.
Jag och Sam var hos min mamma i Malmö då, så vi åkte in till barnakuten där och fick ett helt annat bemötande!
Där ansåg man att visst, det kan gå en vecka utan att ett spädbarn bajsar, men när ett barn har så ont som Sam, då är det inte normalt längre.
Dom gav han ett Microlax så han fick bajsa och man såg hur lättad han var..
Ett så litet barn ska inte behöva ha så ont så att han ser så lättad ut..
Så kombinationen av Sam's magknip, förstoppning samt att han har eksem i ansiktet (det ser ut ungefär som värmeplitor, fast svullnare gjorde att läkaren misstänkte
mjölkprotein intolerans.
Varför tror du att din lilla har drabbats av allergi?
Mitt svar till dig blev kanske lite långt, men jag ville berätta att vi först inte togs på allvar.
Jag tror att det tyvärr är ganska så vanligt att man bara blir tagen för en överbeskyddande helnipprig mamma och att ingen lyssnar på en ordentligt.
Men hur det än är så känner man sitt barn bäst själv och man
vet om där är ngt som inte stämmer, så man ska inte ge sig!!