Inlägg från: michiara |Visa alla inlägg
  • michiara

Finns här fler med barn som har diagnosen SGA???

har ett stort barn som diagnostiserades med det när hon föddes i v,29 för 7 år sedan. det är nu först som hon har växt ikapp på längden med sina jämnåriga kamrater men på vikten ligger hon under.

• michiara

Nej jag blev akutsnittad för jag hade svår havandeskapsförgiftning och hon var så pass tillväxthämmad att de inte kunde vänta. hon vägde 1026 gr och var 36 cm när hon föddes.

min andra dotter som nu snart blir ett år var 21% mindre än vad som var normalt. men i journalen står det bara "längdmässigt liten i förhållande till grav.veckan"

• michiara

Nej hon kom i v.38. Nu när hon var 10 mån hade hon kommit upp i genomsnittskurvan för längden men vikten ligger hon ett streck under på. Så hon har tagit igen på längd. Hon var 45 cm när hon föddes och vägde 2785. Så på vikten var hon inom normalgränsen.

• michiara

Fråga på du

Andréa har dock behövt massa olika näringstillskott genom åren för att öka i vikt normalt.

• michiara

Ulrisa: Se till att äta helt komjölksfritt. Det är ju en djungel det där. Har två komjölksproteinallergiska barn så jag vet..

Svar på tråden Finns här fler med barn som har diagnosen SGA???