Socker i urin?
Att ha "3" på sockret i ett urinprov, vad betyder det?
(EJ fastande)
Att ha "3" på sockret i ett urinprov, vad betyder det?
(EJ fastande)
Jag är inte orolig faktiskt. :) Har haft bra blodsockervärden hela tiden (v. 32 snart). Ska till BM i morgon igen och då är det ändå dags för nytt urinprov och blodprov. Ska undvika att peta i mig socker till dess. Vi får se!
Hmm... Men NU är jag lite orolig. Hade inget socker i urinen idag, men 8.5 i blodsocker. Lite för högt. :( Och då hade jag under hela dagen ätit: fil med lite Start och linfrön, en grov macka med pastej, skinkstek med sås + potatis+ grönsaker +rivna morötter. 3 klunkar äppeljuice och en mandarin. Och var hos BM på kvällen... Inget sockerintag att tala om. Äter öht knappt godis.
Så nu blir det "diabeteskost" så får vi se om det hjälper.
Har som sagt haft OK värden hela graviditeten, men på hälsokontroll med jobbet för ett par år sen tyckte dr jag låg högt (6,4 - 6,6 fastande 12 h). Har gått och tagit prov var 6:e månad och de har legat på samma. Under en 6-mån period åt/drack jag absolut inget sött alls... Och proverna var desamma! (även långtids sockret)
Tråkigt, varför ska man jämt oroa sig för nåt... :(
Jo, Start är ju sött. Får byta det oxå mot nåt trist. Fast det var inte mkt och det var ju kl 9,30 (BM kl 16,30). Och tre klunkar BOB lättdrycksjuice... Känns SÅ futtigt.
Nej inte fruktförbud. Undvik sött sa hon ju iofs. Och äta mkt mer grönsaker...
Blir lite deppig... :(
Kusin Knase: Har du grav.diabetes? Högt blodsocker?