Inlägg från: hipezza |Visa alla inlägg
  • hipezza

Vad plugga för att jobba som administratör?

Jag känner mer och mer för att byta jobb-inriktning helt. Från vård o omsorg till administration/ekonomi/personalfrågor. Jag har redan en högskoleutbildning inom vården så jag hade tänkt mig att försöka läsa kurser på distans, gärna 50% och jobba samtidigt. Vad behöver jag på fötterna för att jobba med administration? Kan jag snickra ihop en egen utbildning eller är det dumt att läsa kurser? Vill arbetsgivarna att man har en hel program-utbildning från högskolan i ekonomi eller? Help me!!

• Svar på tråden Vad plugga för att jobba som administratör?
  • hipezza

Tänkte försöka läsa på distans. Bor i norra Dalarna, så Högskolan Dalarna ligger väl närmast till hands. Låter grundläggande ekonomistyrning, marknadsföring, ledarskap o organisationsbeteende och personalekonomi som bra kurser? Juridik kanske man också behöver? Vilka data kunskaper behövs?
    MÅSTE man ha utbildning för att jobba med administration? Dum fråga kanske men ibland hör man att folk blir sekreterare lite hur som helst...

• hipezza

Jag vill nog lägga mig på en nivå som redovisningskonsult, ekonomiassistent eller ekonomiansvarig. Är inte så intresserad av för hög tjänst m för mycket ansvar. Har funderat på KY-utbildning. Kan jag antas där utan tidigare erfarenhet inom området?
    Vårdadministration skulle jag också kunna tänka mig att läsa men det finns ju inte på distans och inte som reguljär utbildning heller i Dalarna...
    Föresten vad tjänar ni som jobbar med administration???

Svar på tråden Vad plugga för att jobba som administratör?